10 pomysłów na pyszne dania z selera naciowego

Seler naciowy to wyjątkowe warzywo – zawiera masę witamin i mikroelementów, działa detoksykująco, odmładzająco i pomaga zrzucać zbędne kilogramy. Dlatego też na diecie przyspieszającej metabolizm można go jeść bez ograniczeń ilościowych, w każdej fazie diety. Można powiedzieć, że im więcej jemy selera – tym lepiej. 

Dzisiejszy wpis został zainspirowany dyskusją w facebookowej grupie „Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie”. Są to bardziej inspiracje niż dokładne przepisy, jednak właśnie chodzi o to, żeby umieć improwizować na bazie posiadanych w domu składników.

Co można zrobić z selera naciowego?

1.Przede wszystkim i najbardziej oczywiście można go chrupać na surowo, np. z dodatkiem orzechów włoskich (poleca Iwona), z którymi dobrze się komponuje. To najprostsza, najłatwiejsza do zabrania z domu i mega wartościowa przekąska na diecie i poza dietą jak najbardziej też. Tak naprawdę będą tu pasować każde orzechy lub pestki dyni i słonecznika.

2. Wiadomo też, że jest idealnym dodatkiem do sałatek – świetnie komponuje się z kurczakiem i tuńczykiem, Iwona poleca także sałatkę z miksu sałat, oliwek, pomidorków koktajlowych, papryki, selera i sosu winegret.

3. Inna Iwona poleca sałatkę z selera naciowego, tuńczyka, ogórków kiszonych, czerwonej cebuli i majonezu.

4. Kolejne smakowite wydanie selera to zupa krem z batatem, do której oprócz selera podsmażonego na oliwie dodaje się wywar z włoszczyzny, bataty, czosnek, sól, pieprz i odrobinę śmietanki kokosowej (pomysł Wioli).

5. Może stanowić dodatek do wegańskiej zupy gulaszowej z cieciorki, gdzie obok tak oczywistych składników jak papryka czerwona, pomidory i marchewka stanowi ciekawe urozmaicenie (komentarz Katarzyny).

6. OJ: „Zrobiłam krem z pomidorów (z puszki), papryki czerwonej i selera naciowego – doprawiałam ostrą i słodką papryką, bazylią, solą, pieprzem i powiem Wam – PYCHOTA!”

7. Ela często robi sałatkę z indyka i selera: „pierś z indyka zgrilować, pokroić. Do miski wrzucić seler pokrojony na 1 cm-owe kawałki, prażony słonecznik, po 2 łyżki musztardy i oliwy z oliwek, doprawić solą, pieprzem, odrobiną soku z cytryny. Wstawić do lodówki. Kiedy się przegryzie – nie czuć zapachu selera. Jedynie w takiej postaci go toleruję.”

8. Z kolei Mariola dodaje seler do zupy brokułowej składającej się z brokuła, cebuli i selera. Receptura jest prosta: warzywa ugotować, zblendować, doprawić do smaku.

9. Marzena: ja bardzo lubię seler i dodaję do czego tylko się da… Ostatnio robiłam pasztet z mięsa mielonego z selerem właśnie, papryką i cebulą. W 2. fazie robię sałatkę z sałaty z kurczakiem, papryką i ogórkiem, a w weekend na przegryzkę z hummusem.

10. Surowy seler to także idealny dodatek do smoothie. Anna poleca sprawdzony zestaw: seler, jabłko, szpinak baby. Można oczywiście dosłodzić ksylitolem.

A Wy – jakie macie sposoby na seler naciowy?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.