12 super zdrowych i pysznych przekąsek na imprezę

Jeśli chcesz uraczyć domowników czy gości czymś dużo (!) zdrowszym od paluszków czy kanapek, to polecam naprawdę smaczne i sprawdzone przekąski bez pszenicy, cukru, nabiału czy chemicznych dodatków, a wiele też bez glutenu. Wszystkie zostały wybrane spośród dań diety przyspieszającej metabolizm. 

Łódeczki z łososiem – łosoś podany z chrupiącymi warzywami, na liściach sałaty, np. rzymskiej, skropiony sokiem z cytryny nie tylko świetnie smakuje, ale też pięknie się prezentuje.

lodeczki-losos-dieta-metabolizm

Włoskie kulki mięsne – pyszne mięsne kulki z chudej wołowiny można dla wygody nadziać na patyczki do szaszłyków, a obok postawić np. kiszone ogórki do zagryzania lub sosy do maczania, np. keczup lub musztardę.

kulki-miesne-metabolizm1

Chlebek warzywny – tak naprawdę nie jest to chleb (choć wyglądem go przypomina), lecz rodzaj wytrawnego ciasta z jaj i warzyw. Pokrojone kolorowe kromki na pewno niejednego (i  niejedną) skuszą.

chlebek-warzywny-dieta-metabolizm

Chipsy z jarmużu – przekąska, która nie mogłaby już chyba zdrowsza – mega zdrowy jarmuż w chrupiącej postaci lubią nawet osoby nieprzepadające na co dzień za tym warzywem. Pokrojony i umyty jarmuż w foliowej torbie można kupić w Biedronce.

chipsy-jarmuz1

Humus – niebiańsko pyszna i szybka do przygotowania pasta z cieciorki i tahini niewątpliwie będzie atrakcją każdego stołu przekąskowego. Obok stawiamy marchew pokrojoną w słupki, łodygi selera naciowego, kawałki papryki lub nawet paski surowej cukinii.

Humus kokosowy z curry – czemu nie zaszaleć i nie przygotować dwóch rodzajów humusu? Ten z curry i kokosem wprowadzi trochę egzotyki na nasz przekąskowy stół.
humus-curry-metabolizm

Muffinki wytrawne – mini zapiekanki jajeczno-warzywne w kształcie muffinków świetnie sprawdzą się jako sycąca i zdrowa przekąska.

muffinki-jajeczne-metabolizm

Pasta z pieczonego kalafiora –  ten zaczerpnięty z kuchni wegańskiej przysmak wygląda niepozornie, lecz smakuje nieziemsko. Można podać ją z warzywami jak humus lub z dobrej jakości pieczywem, np. żytnim.

pasta-z-pieczonego-kalafiora-dieta-metabolizm

Sałata z jajkiem – bardzo proste, ale też zaskakująco smaczne danie, do którego można dorzucić też trochę podsmażonego boczku. Jak szaleć, to szaleć 😉 Podawać z kromką dobrego żytniego chleba.

salata-jajko-dieta-metabolizm

Cytrynowe burgery z cieciorki – jest nimi trochę pracy (choć wcale nie jakoś dużo), ale efekt wart jest zachodu. Można je podać z domowym majonezem.

18lipca1

Pieczone chipsy z batatów – to jedne z najzdrowszych chipsów świata! Bataty mają wiele właściwości odżywczych, a ta forma podania sprawia, że są pyszne i trudno im się oprzeć.

Pasta z czerwonej fasoli – niepozorna, prosta w przygotowaniu, a smak ma bardzo ciekawy, wyrazisty. Ważne jest, żeby trzymać się przypraw podanych w przepisie.

A co jeśli nie masz czasu na siedzenie w kuchni? Wtedy przygotowuj:

Błyskawiczny i zdrowy stół przekąskowy:

  • kabanosy drobiowe Konspol bez konserwantów z Biedronki (lub kabanosy bez konserwantów Drobimex dostępne m.in w Tesco),
  • łosoś wędzony położony na rukoli i skropiony sokiem z cytryny oraz odrobiną oliwy, posypany świeżo zmielonym czarnym pieprzem,
  • orzechy laskowe, włoskie, nerkowce, pistacje,
  • pestki dyni i słonecznika,
  • chleb żytni z dobrej piekarni,
  • warzywa – kropka nad „i” naszego przekąskowego stołu: papryka czerwona, pomidorki koktajlowe, marchew, seler naciowy, ogórki świeże i kiszone, rzodkiewki, podgotowane brokuły,
  • owoce: melon, brzoskwinie, jabłka, gruszki i inne sezonowe owoce.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.