Przepisy

12 zdrowych słodkości kokosowych

Słodki, egzotyczny, obfitujący w zdrowe tłuszcze – kokos to idealny składnik zdrowych łakoci! Na Diecie Przyspieszającej Metabolizm sprawdza się świetnie w 3. fazie. W tym wpisie zebrałam blogowe przepisy kokosowe – wszystkie bez mąki pszennej, cukru i nabiału. 

Zobacz także:

Jeszcze kilka lat temu jedynym produktem kokosowym powszechnie dostępnym były wiórki kokosowe. Obecnie nie ma najmniejszego problemu z zakupem mleczka czy też oleju kokosowego. Wszystkie te produkty można z powodzeniem wykorzystać do przygotowania zdrowych słodkości. A przy okazji chcę obalić mit szkodliwości oleju kokosowego. Autorka diety Haylie Pomroy nigdy nie włączyłaby do diety produktu, który szkodzi, ale oczywiście nie każdy śledzi jej poczynania i nie każdy wie, że zasady tej diety oparte są na wynikach aktualnych badaniach naukowych. Aby wyjaśnić o co chodzi z tłuszczem zawartym w kokosie, posłużę się cytatem ze strony savoryorsweet.pl, którego autorka trafnie to wszystko wyjaśniła:

Kokos jest bogaty w błonnikpotasmagnez i fosfor, a także w kwas foliowy. Jednak największą wartość zdrowotną przypisuje się zawartym nasyconym kwasom tłuszczowym. Nie są to jednak te same nasycone kwasy tłuszczowe, które znajdują się w większości produktów pochodzenia zwierzęcego, czyli trójglicerydy długołańcuchowe (LCT), przyczyniające się do podwyższenia poziomu cholesterolu i rozwoju miażdżycy. Nasycone kwasy tłuszczowe zawarte w kokosie to trójglicerydy średniołańcuchowe (MCT), które są metabolizowane w zupełnie inny sposób. W związku z tym, że ich cząsteczki są mniejsze, proces ich metabolizmu jest szybszy. Nie wymaga bowiem obecności enzymów, które biorą udział w metabolizmie tłuszczów LCT, czyli lipazy i żółci. Kwasy MCT omijają komórki tłuszczowe i z przewodu pokarmowego wchłaniają się bezpośrednio do żyły wrotnej. Dzięki temu nie są odkładane jako materiał zapasowy, lecz stanowią szybko dostępne źródło energii.

12 zdrowych słodkości o smaku kokosa

Ciasto kokosowe z batatami – bardzo oryginalne ciasto z dodatkiem batata, który świetnie pasuje ze względu na swój słodki smak.

Ciasto kokosowe ze śliwkami – kokos i śliwki tworzą smaczne połączenie. Ciasto oczywiście nie zawiera mąki pszennej, lecz kokosową.

Placki owsiano-kokosowe z owocami – idealne smaczne i sycące śniadanie, a borówka amerykańska czy jagody jakimś trafem świetnie komponują się z kokosowym smakiem.

Lody kokosowo-kakaowe – pyszne lody w zdrowej wersji, bez jakiegokolwiek nabiału.

Ciastko czekoladowo-kokosowe z kubeczka – błyskawiczna słodka przekąska, kiedy mamy ochotę na coś słodkiego. 

Kokosowe brownie – słynne czekoladowe ciasto w mocno kokosowej odsłonie, na bazie mąki kokosowej.

Czekoladki kokosowe – to jeden z najpopularniejszych blogowych przepisów, zresztą zdjęcie mówi samo za siebie: smakują jak wyglądają!

Ciastko kokosowe z kubeczka – kolejny deser, który można przygotować w ciągu paru minut. Mocno kokosowy!

Śniadaniowe ciasto owsiano-kokosowe – propozycja dla osób, które lubią śniadania na słodko. To ciasto w połączeniu z owocami będzie nie tylko smacznym, ale i zdrowym początkiem dnia.

Kokosowe trufle z batatów – kolejna słodkość łącząca kokos i batat. Bardzo oryginalne trufle, jak dla mnie przebija się smak kokosa.

Ciasteczka dyniowo-kokosowe – miękkie ciasteczka z pestkami dyni to idealna przekąska, gdy mamy ochotę na coś słodkiego, świetna dla dzieci na drugie śniadanie czy podwieczorek.

Białe czekoladki kokosowe – to jedna z blogowych nowości. Co ciekawe, robi się tylko z jednego składnika!

Kokosanki – pyszne ciasteczka w zdrowej odsłonie i tylko z 3 składników.

***

 




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *