13. tydzień diety. Wcale nie pechowy

13t1Waga po 13. tygodniu: – 0,5 kg. W sumie od początku diety: -10,8 kg. Zostało 1,2 kg do osiągnięcia celu.

Waga w końcu ruszyła, od razu 0,5 kg w dół. Miałam już chwile zniechęcenia, o czym pisałam w zeszłym tygodniu, ale ten spadek zmotywował mnie na nowo. Tym bardziej mnie to cieszy,  że weekend spędziłam poza domem, a nie ma większego zagrożenia dla diety niż wyjazdy. To jest często ten moment, kiedy – będąc na diecie – zaczynamy robić odstępstwa albo od razu idziemy na całość. W sumie jestem tak blisko celu, że mogłabym spokojnie zrobić jakieś odstępstwo, ale nie chcę odkładać w nieskończoność momentu osiągnięcia celu. Chętnie przeszłabym już na 4. fazę diety.

Osoby, które dawno mnie nie widziały, twierdzą, że wyglądam „chudo” 😉 Tymczasem moja obecna waga (59,2 kg) to moja normalna waga, jaką miałam przez większość swojego dorosłego życia (dobra, była trochę mniejsza, ale jak na obecne warunki typu wiek i tak jest super). Tyle że ładnych kilka lat już tyle nie ważyłam.

I teraz pytanie – ile czasu zrzucać będę ten ostatni kilogram z hakiem, który pozwoli mi dojść do planowanych 58 kg? Nie mam zamiaru zmagać się z tym kilka tygodni, tym bardziej, że niedługo będę się urlopować. Są sposoby na ruszenie z oporną wagą takie jak przełamanie rutyny, np. wprowadzenie zupełnie nowych produktów. Kiedy jesteśmy na diecie, wpadamy w pewną rutynę – zaczynamy jeść w kółko kilka ulubionych dań i składników. Nasza przemiana materii przyzwyczaja się do tego i przestaje po jakimś czasie reagować tak intensywnie jak na początku. Dlatego w przypadku zatrzymania wagi, autorka diety przyspieszającej metabolizm H. Pomroy doradza zerwać z rutyną (więcej piszę o tym w notce Waga stoi w miejscu co robić?)

Problem w tym, że póki co nie jestem na to przygotowana, ze względu na wyjazd nie zrobiłam żadnych zakupów, a tu jeszcze trzeba by na spokojnie pomyśleć, jakimi nowymi składnikami zastąpić te ulubione. Zobaczę, jak w nie tym, to w kolejnym tygodniu wypróbuję tę metodę.

Zobacz całą moją historię odchudzania z dietą przyspieszającą metabolizm.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.