2 fundamentalne prawdy na temat metabolizmu

Trochę na temat metabolizmu już na tym blogu napisałam, jednak gdyby ktoś nie miał czasu czy ochoty przeczytać dotychczasowe artykuły, to powinien zapoznać się przynajmniej z tym, ponieważ przedstawia 2 absolutnie podstawowe prawdy dotyczące naszej przemiany materii. Czyste podstawy, jednak ta wiedza nie jest w naszym społeczeństwie zbyt popularna.

Zobacz także:

Prawda o metabolizmie nr 1:
aby schudnąć, musisz pokochać jedzenie

Osoby, które od dłuższego czasu są na dietach, zatraciły pozytywny stosunek do jedzenia – zaczynają postrzegać je jako zagrożenie. Zbliżające się święta, imprezy, wesela zamiast cieszyć, budzą niepokój. Jak to będzie, czy poradzę sobie z tymi wszystkimi pokusami, nie, na pewno sobie z nimi nie poradzę i znów (!) polegnę. To nie tak powinno wyglądać – każe tego typu nadchodzące wydarzenie powinno wzbudzać radość i przyjemne oczekiwanie, a nie stres, który jest sygnałem do odkładania tłuszczu. Organizm w stanie stresu z chęcią zgarnia wszelkie kalorie i przerabia je na tłuszcz – to mechanizm z czasów naszych przodków ułatwiający przetrwanie.

Wiele osób chronicznie odchudzających się widząc, czując lub smakując coś pysznego, ma w głowie pierwszą myśl: „Nie!” lub „Co ja robię?” Nie w ten sposób organizm powinien reagować na pożywienie.

Haylie Pomroy

Co zrobić, żeby to zmienić? To proste (choć początkowo może być trudne) – przed nadchodzącą imprezą nastaw się maksymalnie pozytywnie, skup się na tym, jak przyjemne będzie to wydarzenie i jak miło spędzisz czas jedząc pyszności. Przygotuj też swój metabolizm – tutaj wskazówki:

Posłużyłam się tutaj przykładem imprezy, jednak generalnie ideą Diety Przyspieszającej Metabolizm jest naprawa naszych stosunków z jedzeniem – porcje diety są duże, posiłki częste, dania smaczne, możemy jeść słodkości – i tak jedząc chudniemy. Zaczyna do nas docierać, że jedzenie nie jest naszym wrogiem i działa na naszą korzyść.

Zakochajcie się ponownie w jedzeniu i pozwólcie mu się wspierać, karmić i pomagać podczas przekraczanie progu na nowej drodze życia.

Haylie Pomroy

Prawda o metabolizmie nr 2:
pożywienie to coś, co kiedyś żyło i pochodzi z ziemi, powietrza lub wody

Brzmi ciut skomplikowanie, ale chodzi o bardzo podstawową rzecz: jedzenie, które nam służy to jedzenie nieprzetworzone i bez chemicznych dodatków.

Czyli prawdziwe jedzenie to np. jaja, orzechy, owoce, warzywa, ziarna, rośliny strączkowe, kurczak, ryby.

Prawdziwym jedzeniem nie są natomiast kostki rosołowe, zupy w proszku, wędliny (niemal wszystkie są naszprycowane konserwantami – o wyjątkach piszę tutaj), słodkie napoje, batoniki, chipsy i wiele innych produktów.

Czytajcie skład produktów, które kupujecie, ponieważ wiele z nich zawiera sztuczne słodziki, barwniki, koloranty, konserwanty i inne chemikalia.

Wiele spośród tych chemikaliów jest przeznaczonych do barwienia farby lub usuwania plam z dywanów, do budowy statków i produkcji kamizelek kuloodpornych. Nie są jedzeniem! A zatem nie powinny być spożywane.

Haylie Pomroy

Wszystkie te dodatki do żywości zwiększają ryzyko otyłości z bardzo prostego powodu – toksyny odkładają się w organizmie, a wątroba musi wykonać gigantyczną pracę, żeby jakoś z nimi się uporać i nie może w tym czasie spalać naszego tłuszczu.

Z kolei prawdziwa żywność zawiera masę składników odżywczych, które mogą zostać spożytkowane przez organizm na jakiś cel. Działają na naszą korzyść, poprawiają stan zdrowia, pomagają rozkręcić metabolizm i spalać tłuszcz. I o to chodzi!

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.



Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.