3 najbardziej zaskakujące fakty na temat diety

Chodzi oczywiście o dietę przyspieszającą metabolizm, a nie dietę w ogóle. System żywienia opracowany przez Haylie Pomroy różni się od innych diet choćby tym, że nie ma obowiązku liczenia kalorii. Różnic i zaskoczeń dla osób, które po raz 1-szy stykają się z tą dietą jest znacznie więcej. Oto  – moim zdaniem – najważniejsze:

3-zaskakujace-fakty-dieta-metabolizm
Zobacz także: Moja opinia o diecie przyspieszającej metabolizm

1. Im więcej jesz, tym szybciej chudniesz.

Tak, to stwierdzenie dla niektórych może być szokiem. Przez lata wmawiano nam, że jedyna droga do zrzucenia zbędnych kilogramów to spalanie większej ilości kalorii niż spożywamy. Tymczasem, jeśli spojrzymy na odchudzanie z punktu widzenia metabolizmu, jest dokładnie odwrotnie – trzeba jeść, aby chudnąć, bo tylko dobrze odżywiony organizm będzie czuł się komfortowo zrzucając zbędne kilogramy i nie będzie dążył do natychmiastowego ich nadrobienia zaraz po zakończeniu diety. Organizm wygłodniały natomiast będzie tylko czyhał na okazję, żeby znów zgromadzić trochę tłuszczu. Oczywiście mówiąc o tym, żeby jeść dużo, nie chodzi o jakiekolwiek jedzenie, ale o naturalne, nieprzetworzone produkty spożywane wg faz diety, jednak zasada jest niezmienna – trzeba po prostu  jeść i to często. Warzywa bez jakichkolwiek ograniczeń!

2. Nie ćwicz za dużo.

Wielogodzinne treningi, półmaratony, maratony, codzienne wizyty w siłowni – temu wszystkiemu mówimy zdecydowane nie. Dlaczego? W czasie tak intensywnych ćwiczeń wydziela się kortyzol – hormon stresu, który daje znak do odkładania tłuszczu. Kortyzol to dla organizmu znak, że źle się dzieje. Nasze ciało nie wie, że przebiegnięcie 20 kilometrów to dla ciebie przyjemność, rozrywka i wyzwanie. Za czasów naszych przodków, kiedy kształtowały się mechanizmy naszego funkcjonowania, wielogodzinny bieg był sygnałem, że zbliża się ogromne zagrożenie i trzeba szykować się na ciężkie czasy.
Ćwiczenia fizyczne są dla organizmu bardzo ważne, ale nie mogą być forsowne. Co ciekawe, masaż również jest traktowany jako ćwiczenie, a to dlatego, że – w fazie 3. – dążymy do rozluźnienia organizmu, a masowanie zwiększa dopływ krwi do miejsc, gdzie gromadzi się tłuszcz i obniża poziom kortyzolu. Zobacz więcej: ćwiczenia na diecie

3. Żeby schudnąć, musisz jeść kasze, ryż i owoce

Tak! O negatywnym wpływie braku węglowodanów w diecie pisałam już nie raz, więc nie będę się nad tym rozwodzić. Tak naprawdę chyba mało kto się spodziewa, że może zrzucić zbędne kilogramy jedząc – tylko w ciągu jednego dnia – 3 szklanki kaszy lub brązowego ryżu oraz 4 owoce lub 4 szklanki owoców, nie wspominając już o towarzyszących im dodatkach białkowych i warzywach. Warto zwrócić uwagę na fakt, że na liście dozwolonych w fazie 1. owoców znajdują się nie tylko jabłka i wiśnie, ale także ananas, gruszka, mango czy papaja. Mowa oczywiście o fazie 1. diety obfitującej w dobre węglowodany. Kiedy po raz 1-szy zobaczyłam  jadłospis fazy 1., pomyślałam sobie, że nie ma opcji, żebym schudła opychając się całe dwa dni owocami i ryżem. Jednak stwierdziłam, że OK, niech już jej będzie (miałam na myśli autorkę diety), zrobię, jak każe, ale to się nie uda. Okazało się, że już 3. dnia diety rano na wadze było ponad kilo mniej. Magia 😉

Chętnie dowiem się, czy Was coś w tej diecie zaskoczyło? Zapraszam do zostawienia komentarza. 

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.