Przepisy

3 smoothie z burakiem i owocami

Choć wyglądają niemal identycznie, różnią się smakiem i właściwościami odżywczymi. Takie smoothie to zastrzyk energii i świetna przekąska w ciągu dnia – syci, odżywia i spala tłuszcz. Buraki to źródło kwasu foliowego, witaminy C, B1 oraz żelazo, wapń, magnez, potas, mangan. Zawierają sporo błonnika i ułatwiają trawienie, a także odkwaszają organizm. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 1. Na przekąskę lub dodatek do śniadania. 

Smoothie z jabłkiem i marchewką

  • burak ugotowany lub surowy (ok. 130 g),
  • jabłko,
  • mała marchewka,
  • 1,5-2 szklanki wody,
  • 1-2 łyżeczki ksylitolu,
  • sok z połowy cytryny.

Smoothie z pomarańczą i imbirem

  • burak ugotowany lub surowy (ok. 130 g),
  • pomarańcza,
  • pół szklanki wody,
  • łyżeczka świeżego imbiru drobno startego,
  • opcjonalnie: łyżeczka ksylitolu.

Smoothie z ananasem i szpinakiem

  • burak ugotowany lub surowy (ok. 130 g),
  • szklanka pokrojonego drobno ananasa,
  • garść liści świeżego szpinaku,
  • szklanka wody,
  • 3 łyżki soku z cytryny,
  • 1-2 łyżeczki ksylitolu.

Wykonanie: w każdym przepisie takie samo – wszystkie składniki dokładnie zmiksować. Zachęcam do kosztowania i doprawiania do smaku ksylitolem i sokiem z cytryny. Dodatek wody jest konieczny, jeśli smoothie ma mieć płynną formę – inaczej trzeba będzie jeść je łyżeczką.

Podane składniki to tylko propozycja – można samodzielnie skomponować smoothie z warzyw i owoców. Jeśli ma pasować do 1. fazy Diety Przyspieszającej Metabolizm, wystarczy wziąć dowolny pasujący do fazy owoc (np. niedługo będą już truskawki) i dodać jakieś warzywa, a do smaku doprawiać ksylitolem, sokiem z cytryny/limonki, cynamonem czy imbirem.

To naprawdę fajna przekąska, bo oprócz owocu przemycamy trochę warzyw, które jak wiemy podkręcają metabolizm. Objętość gotowego napoju sprawia (np. tego pierwszego z jabłkiem wychodzi ok. 0,5 litra), że jest sycący. Działa energizująco, niczym filiżanka kawy.

Wskazówka: można ułatwić sobie życie i kupić buraki już ugotowane, pakowanie próżniowo (są np. w Biedronce i Lidlu), oczywiście surowe też będą OK, tylko smak „surowizny” będzie bardziej intensywny 😉

***

Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *