4 pułapki 3. fazy diety

Mogłoby się wydawać, że 3. faza diety przyspieszającej metabolizm, która jest najbardziej liberalna nie powinna przysparzać większych trudności. A tymczasem właśnie w jej trakcie czyha na nas kilka pułapek, o czym świadczą często powtarzające się Wasze pytania. 

Zobacz także: Faza 3. – podstawowe informacje

1. Waga idzie w górę

Osobiście nigdy mi się nie zdarzyło, ale z Waszych relacji wiem, że niekiedy ma miejsce taka sytuacja. Tymczasem kompletnie nie ma czym się przejmować, ponieważ jest to tylko chwilowe przybranie na wadze – od razu po powrocie w poniedziałek na 1. fazę waga spadnie najprawdopodobniej z nawiązką, a w każdym razie tak się dzieje w ogromnej większości wypadków.

Dostałam też ostatnio pytanie od czytelniczki, co stanie się, kiedy skończy dietę i zacznie jeść stale wg fazy 3. – czy wówczas też zacznie tyć? Naprawiony metabolizm to zupełnie coś innego niż metabolizm zszargany licznymi dietami i w trakcie naprawy. Po zakończeniu diety, naprawieniu przemiany materii organizm nie będzie już tak reagować.

Dodam jeszcze, że w 3. fazie raczej waga nie leci na łeb, na szyję, choć jakieś spadki czasem się zdarzą. Jest jednak bardzo ważna dla naprawy metabolizmu i na dodatek bardzo przyjemna.

2. Ile zdrowych tłuszczy można zjeść?

Określona jest dokładnie ilość zdrowych tłuszczy na przekąski, jednak w daniu głównym można łączyć kilka ich rodzajów i tak naprawdę nie ma dokładnych wytycznych. Temat ten rozpracowałam dokładnie we wpisie Zdrowe tłuszcze w 3. fazie diety – ile można ich zjeść?

3. Śniadanie w 3. fazie

Autorka diety wprowadziła wiele zamieszania w temacie śniadań tej fazy, np. w pierwszej książce podaje, że na śniadanie powinno się jeść proteiny, w związku z czym wielu czytelników bloga donosiło, że nie daje rady zjeść dwóch śniadań, czyli np. płatków owsianych z owocami i orzechami oraz sałatki z tuńczyka, pomidora i ogórka. Można takie śniadanie zjeść, ale nie ma takiego obowiązku, ponieważ jak donosi najbardziej wiarygodne źródło, czyli aplikacja na iPhone’a, proteiny na śniadanie w 3. fazie są… opcjonalne. Więcej na ten temat we wpisie Śniadanie w trzeciej fazie 3. 

4. Przekąska to zdrowe tłuszcze i warzywa, nie owoc

Kiedy przysyłacie mi do oceny swoje jadłospisy,  dość częstym błędem, jaki w nich znajduję jest planowanie owoców jako przekąska w 3. fazie (np. śliwek w czekoladzie). Tymczasem owoc na przekąskę je się wyłącznie w fazie 1. Przekąska 3-fazowa to zawsze zdrowe tłuszcze (np. orzechy, awokado, humus) z dodatkiem warzyw dozwolonych w tej fazie.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.