50 pomysłów na przekąski proteinowe w fazie 2.

Faza 2. diety przyspieszającej metabolizm uchodzi za dość trudną. Jednak nawet w ramach niewielkiego wyboru produktów można pokusić się o urozmaicenia. 

Portion of Tuna with fresh parsly on wooden background

Zobacz także:
Jedz przekąski, jest w nim moc!
30 pomysłów na przekąski  w fazie 3.

Przypominam, że porcja przekąski w fazie 2. to: 60 gramów mięsa lub 80 gramów ryby, lub jedno białko jaja.

Prostym sposobem przygotowania przekąsek jest zrobienie większego obiadu – mniejsza porcja obiadowego dania może służyć za przekąskę. I odwrotnie, zwiększając porcję białka w przekąskach zamieszczonych poniżej, otrzymamy porcję obiadową.

  1. Sałatka z tuńczyka w sosie własnym (dalej zwany tuńczykiem) z ogórkiem świeżym oraz kiszonym – ogórki zetrzeć na tarce i wymieszać z tuńczykiem. Doprawić pieprzem, posypać koperkiem.
  2. Tuńczyk wymieszany z selerem naciowym i papryką pokrojonymi w kostkę, doprawiony łyżeczką musztardy.
  3. Sałatka z kapusty pekińskiej, tuńczyka, ogórka, papryki, imbiru, z sosem tamari.
  4. Sałatka z tuńczyka, jarmużu, papryki i jako sos ogórek zmiksowany z musztardą, octem balsamicznym i przyprawami.
  5. Papryka nadziewana tuńczykiem i gotowanymi pieczarkami.
  6. Papryka zapiekana z tuńczykiem wymieszanym w surowym białkiem, pieczarkami i przyprawami (80 dkg tuńczyka i białko, czyli wyjdą 2 porcje przekąski).
  7. Sałata z tuńczykiem, rzodkiewką, łyżką posiekanej czerwonej cebuli i octem balsamicznym.
  8. Sałatka z pieczonej papryki, tuńczyka i szczypiorku.
  9. Tuńczyk wymieszany z musztardą i podany w łódkach z przekrojonego wzdłuż ogórka.
  10. Sałatka z kapusty pekińskiej, sardynek w sosie własnym, papryki i natki pietruszki.
  11. Pierś kurczaka pieczona, posmarowana musztardą, posypana ogórkiem pokrojonym w kostkę i zawinięta w liść sałaty.
  12. Klopsiki z mielonej piersi kurczaka z papryką i cebulą podane na sałacie.
  13. Sałatka z pokrojonej w kostkę piersi kurczaka, fasolki szparagowej i zielonej papryki.
  14. Zupa krem z brokułów (gotowane w bulionie z cebulą i zmiksowane brokuły) podane z piersią kurczaka pieczoną w folii.
  15. Potrawka z pieczarek duszonych w bulionie drobiowym z papryką i piersią kurczaka pokrojoną w kostkę.
  16. Sałatka z pieczonego indyka, szparagów i czerwonej cebuli.
  17. Filet z indyka pieczony (dalej nazywany indykiem, np. taki) podany z ugotowanym brokułem i kawałkiem papryki.
  18. Indyk posmarowany musztardą chrzanową i podany z plasterkami ogórka i paskami papryki.
  19. Indyk podany na pure z brokułów (ugotować brokuły w bulionie i zblenderować).
  20. Mięso mielone z indyka chude, podsmażyć na nieprzywierającej patelni z papryką, cebulą i czosnkiem.
  21. Łosoś wędzony podany ze gotowanymi szparagami i rzeżuchą.
  22. Sałatka z łososia wędzonego, rukoli, rzodkiewki, soku z cytryny i koperku.
  23. Łosoś wędzony podany na świeżym szpinaku, z ogórkiem pokrojonym w kostkę, skropiony sokiem z cytryny + świeżo zmielony czarny pieprz.
  24. Sałatka z wędzonego łososia, ogórka, jarmużu, selera naciowego, soku z cytryny.
  25. Sałata z ułożonymi na niej kawałkami łososia, rzodkiewką, skropiona sosem tamari.
  26. Kawałek pieczonego dorsza z sokiem z cytryny i gotowanym brokułem.
  27. Dorsz zapieczony z porem i pieczarkami.
  28. Pieczony dorsz podany z pieczoną papryką.
  29. Kabanos drobiowy Konspol z Biedronki bez konserwantów* (dalej zwany kabanosem drobiowym) + kapusta kiszona (bardzo pasuje – kuchnia polska ;-))
  30. Sałatka z kabanosów drobiowych i różnokolorowych papryk, doprawione sosem tamari.
  31. Kabanos drobiowy podany z selerem naciowym i rzodkiewką.
  32. Sałatka z kabanosów drobiowych oraz sałaty, gotowanych pieczarek, ogórka i natki pietruszki.
  33. Kabanosy drobiowe podsmażone z cebulą, bez tłuszczu, na nieprzywierającej patelni.
  34. Wędlina bez konserwantów z kapustą kiszoną.
  35. Plaster wędliny bez konserwantów z kawałkiem papryki, odrobiną startego chrzanu owinięty liściem sałaty.
  36. Roladka z szynki bez konserwantów posmarowanej musztardą, posypanej natką pietruszki i pokrojonym w drobną kostkę ogórkiem kiszonym.
  37. Plaster pieczonej wołowiny z ogórkiem kiszonym.
  38. Sałatka azjatycka ze świeżej kapusty, mielonej wołowiny, dymki, świeżej kolendry, imbiru, sosu tamari, soku z limonki.
  39. Pieczona cebula faszerowana mieloną wołowiną.
  40. Potrawka z mielonej wołowiny, fasolki szparagowej i cebuli.
  41. Klopsiki z mielonej wołowiny podane na liściach szpinaku, skropione tabasco.
  42. Pokrojone w kostkę warzywa (por, papryka, seler naciowy, jarmuż, cebula czerwona) zalane białkiem jaja wymieszanym z przyprawami i zapieczone.
  43. Sałatka z kapusty pekińskiej, białka jaja, ogórka, selera naciowego, jarmużu, koperku i octu balsamicznego.
  44. Białko jaja faszerowane gotowanymi i zmielonymi papryką, brokułem i cebulą.
  45. Sałatka z ugotowanego białka jaja, brokułów, fasolki szparagowej, doprawiona musztardą.
  46. Mini omlet z białka, pieczarek i papryki.
  47. Mini omlet z białka, szpinaku i fasolki szparagowej.
  48. Zupa z ugotowanej w bulionie, a następnie zmiksowanej papryki, podana z wkrojonym białkiem jaja.
  49. Białko jaja ubite z ksylitolem, łyżeczką kakao i odrobiną skórki startej z pomarańczy, zapieczone w piekarniku. Do tego dowolne warzywa 2-fazowe.
  50. Rabarbar duszony z cynamonem i ksylitolem zapieczony pod białkiem ubitym z ksylitolem (2 łyżki) i łyżeczką kakao.

* Kabanosy drobiowe Konspol z Biedronki bez konserwantów w 2. fazie diety budzą trochę kontrowersji – czy nie są za tłuste? Pisałam o tym wielokrotnie, ale powtórzę: są trochę tłustsze niż powinny być produkty w 2. fazie, ale na naszym polskim rynku tak trudno jest o zakup wędliny bez dodatków azotanów, a 2. faza jest dość trudna, że moim zdaniem można je dopuścić w fazie 2. na przekąski (2 kabanosy na przekąskę). To moja opinia, jeśli ktoś chce przestrzegać zasad w 100% ortodoksyjnie, może ich nie włączać do menu. Dla fazy 1. i 3. te kabanosy są bez wątpliwości OK.

A jakie Wy macie ulubione przekąski w fazie 2.?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.