6 cytatów motywacyjnych z Haylie Pomroy

Trudno jest utrzymać motywację wciąż na wysokim poziomie. Wiadomo, że przestrzeganie diety, samodzielne gotowanie, regularne posiłki wymagają trochę wysiłku. Dlatego warto od czasu do czasu przypomnieć sobie po co robimy to wszystko i sięgnąć do źródła, czyli do „przesłania” autorki diety Haylie Pomroy.

Wybrałam z jej książek kilka cytatów motywacyjnych, które będą szczególnie przydatne dla osób, które nie czytały jej lektur, a nawet jeśli czytaliście, to warto parę rzeczy sobie przypomnieć (kiedy sięgam czasem po pierwszą jej książkę, zawsze znajdę coś nowego, na co wcześniej nie zwróciłam uwagi). Teksty są pisane w charakterystycznym amerykańskim stylu, tłumaczenie nie powala, ale i tak liczy się przede wszystkim treść.

Haylie2

1.

„Przestańcie winić pyszną czekoladę, lody, torty urodzinowe czy ciasteczka czekoladowe za swoją zastałą przemianę materii. Jeśli jemy je od czasu do czasu i mamy szybki metabolizm, możemy robić to bez poczucia winy. Gdy zaś jemy je przy spowolnionym metabolizmie, przyklejają się do nas tak jak wszystko, co spożyjemy. Dodajcie jeszcze poczucie winy, a otrzymacie reakcję stresową, która spowoduje wydzielanie hormonów stymulujących magazynowanie tłuszczu, jeszcze pogarszając sytuację.
Lubię mówić moim klientom, że poczucie winy tuczy tak samo, jak paczka prażonych skórek wieprzowych. Jeśli naprawdę chcesz zjeść deser, zjedz go z czystym sumieniem i pełną przyjemnością i – co najważniejsze – bez stresu.”

2.

„Jak dla mnie, pomysł egzystowania na gotowanych piersiach kurczaka i warzywach na parze, a mimo tego tycia, brzmi jak tortura. Jeśli mam pójść na dno, w glorii wypruwając sobie flaki, niech to będzie z sernikiem w jednej ręce i lodami w drugiej. Wy również możecie lody i sernik – jeżeli rozruszacie swój metabolizm, żeby spalał szybko i energicznie. 
Gdy nie jecie dostatecznie dużo, Wasz organizm traktuje zachowanie tłuszczu jako priorytet i wytwarza go więcej z jakiegokolwiek pokarmu poprzez wydzielanie specjalnych hormonów przeznaczonych na alarmowy stan głodowy, które blokują jego spalanie. Gdy w prawidłowy sposób spożywacie dużo pokarmów bogatych w składniki odżywcze, wasze ciało uspokaja się, rozpoznaje, że zagrożenie minęło, i zaczyna ponownie spalać tłuszcz na paliwo.”

3.

„Żywność, którą zjadacie i styl życia, który wybraliście powinny dawać wam energię i siłę, a nie zmęczenie, otyłość, chorobę, rozpacz i niechęć do siebie. (…) Gdy żyjecie w wielkim stresie, wasze ciało wydziela hormony stresowe, dające znak, by magazynować tłuszcz i spalać mięśnie. Gdy jesteście przeładowani chemikaliami, pestycydami i zanieczyszczeniami, organizm tworzy nowe komórki tłuszczowe, by pomieścić te toksyny, żebyście się nie zatruli i nie chorowali.

Wszystko to zamierzamy właśnie zmienić. Pora skończyć ze wstydem, żalem czy niechęcią do siebie i ruszyć w przyszłość. Takiej zmiany potrzebuje wasze ciało i dzięki niej powstanie jego nowa, zdrowsza wersja. Nowi wy będziecie postrzegać pożywienie jako narzędzie do naprawy i przywrócenia zdrowia. Nowi wy pokochacie owoce, ziarna, proteiny i zdrowe tłuszcze. Nowi wy będziecie wiedzieli, jak organizm reaguje na różne specyficzne pokarmy i różne metody odżywiania się. Nowi wy będziecie też dysponowali wszelkimi środkami, by pozbyć się nadwagi i utrzymać ten stan na dobre.”

4.

„Wiele osób spośród chronicznie odchudzających się, widząc lub smakują coś pysznego, w głowie pierwszą myśl: „Nie!” lub „Co ja robię?”. Nie w ten sposób organizm powinien reagować na pożywienie (…) My tę reakcję odwrócimy. Gdy zbliża się jakaś wesoła impreza, dla waszego metabolizmu będzie dużo zdrowiej, jeśli pomyślicie: „Och, dostałam zaproszenie na tę fajną imprezę!”, „Uwielbiam przyjęcia”, „Nie mogę się doczekać kolacji w mojej ulubionej restauracji!”. Następnie, przez cały dzień  przed przyjęciem musicie jeść, by przemiana materii pracowała (zobacz jak: Jak zjeść dużą kolację na diecie i nie przytyć?).

(…) To zupełnie nowy sposób myślenia, który bardzo wam się spodoba. Naprawcie swoją przemianę materii, a jeszcze lepiej zróbcie to jedząc wspaniałe pokarmy, a nigdy już nie będziecie musieli martwić się o kalorie, zadręczać poczuciem winy, bać uroczystych przyjęć ani czegokolwiek innego, co wiąże się z jedzeniem.”

5.

W ten sam sposób, w który wszechstronny trening nagle wstrząsa rutyną, wprowadzając organizm w stan zdumienia, dieta przyspieszająca metabolizm wstrząsa waszymi nawykami żywieniowymi, zalewając was brakującymi podstawowymi substancjami odżywczymi, ale nigdy w ten sam sposób dłużej niż 2 lub 3 dni z rzędu.

Ta strategia pozwala utrzymać ciało w w stanie pracy, zdziwione i odżywione, odwracając procesy biochemiczne, które spowolniły wasz metabolizm. Dla ciała to coś jak pobudka, iskra rozniecająca ogień, który będzie spalał kalorie i tłuszcz jak nigdy dotąd. Tak wszechstronny trening przemiany materii ma również tę zaletę, że zmieniają się posiłki, które gotujecie i zjadacie, a więc pod względem smaków nie zdołacie ani wpaść w rutynę, ani się znudzić. 2 dni jedzenia na jeden sposób, 2 dni na drugi, a potem 3 dni zupełnie innych smacznych posiłków. Zabawne, interesujące, pyszne – i działa.

6.

„To nie jest dieta dla odchudzających się po raz pierwszy. To dieta dla tych, dla których jest ostatnią szansą. Jeśli niewiele wam brakuje do rezygnacji z osiągnięcia kiedykolwiek swojej wagi idealnej, wasza walka właśnie się skończyła. Nadeszła pora, by pokochać jedzenie i tak je stosować, by uzyskać prawdziwą i trwałą utratę wagi.”

Zobacz także:

Cytaty pochodzą z „Dieta przyspieszająca metabolizm” wyd. Burda 2014 oraz „Książka kucharska. Dieta przyspieszająca metabolizm” wyd. Burda 2015.

 

Ewa

Zdjęcie: strona www H. Pomroy



Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.