Pieczona owsianka jabłkowo-korzenna

Pachnie obłędnie niczym najlepsza szarlotka i jako ciepłe śniadanie może stanowić doskonały początek dnia.

pieczona-owsianka-dieta-metabolizm
Faza 1. diety przyspieszającej metabolizm. Na śniadanie. Składniki na jedną porcję.

Składniki:

  • szklanka namoczonych płatków owsianych (odpowiada to mniej więcej ½ szklanki suchych),
  • białko jaja,
  • jabłko,
  • łyżka ksylitolu,
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii,
  • 1/3 łyżeczki cynamonu,
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej,
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia.

1. Rozgrzać piekarnik do temperatury 180 stopni.
2. Jabłko zetrzeć na tarce, podprażyć przez chwilę na patelni (prażenie można pominąć).
3. Dodać jabłko do pozostałych składników, dokładnie wymieszać.
4. Wyłożyć całość do małej foremki (np. małej tortownicy 20 cm) i piec ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni. Jeśli użyjesz głębokiego naczynia (jak moje na zdjęciu), wydłuż czas pieczenia do 30 minut.

Mój komentarz:
Pachnie obłędnie niczym najlepsza szarlotka i jako śniadanie może stanowić doskonały początek dnia. Moja 6-letnia córka przepada za nią. Jabłka można zastąpić dowolnymi owocami 1. fazy, np. truskawkami, malinami, gruszką itd. Poza dietą można zamiast białka dodać całe jajko, można również dorzucić trochę orzechów (idealne będą włoskie), migdałów lub wiórków kokosowych.

Można też zrobić więcej i zamrozić w porcjach.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.