8 mrożonek wielowarzywnych przydatnych na diecie

Ułatwiają życie, skracają czas przygotowania potraw, można je długo przechowywać. Dla osób, które codziennie sobie gotują to idealne rozwiązanie. 

closeup to group of mixed frozen vegetables

Nie mam nic przeciwko mrożonkom i zdarza mi się korzystać z nich nawet gdy są dostępne świeże warzywa, kiedy nie mam czasu na mycie, krojenie, obieranie itd. Warzywa są głęboko zamrażane w pełni sezonu, zachowują więc wiele wartości odżywczych.

Z mrożonkami jednoskładnikowymi nie ma problemu, wiadomo, że na diecie przyspieszającej metabolizm można jeść marchew, groszek, brokuły, fasolkę szparagową, itd, gorzej  z mieszankami – nie każde warzywo można jeść w każdej fazie i stosunkowo trudno znaleźć jest mrożonkę, w której nie będzie niedozwolonych połączeń.

Na diecie przyspieszającej metabolizm czyha wiele pułapek, np. kalafior jest dozwolony tylko w 3. fazie, brokuły tylko w 1. i 2., a te dwa warzywa często występują w mrożonkach razem. Z dostępnej na rynku oferty da się jednak wybrać mieszanki w 100% zgodne z zasadami diety. Przedstawiam te, do których udało mi się dotrzeć, oczywiście nie są to wszystkie możliwe tego typu dostępne produkty.

Hortex Mieszanka węgierska

mieszanka-wegierska-dieta-metabolizm

Faza 1. i 3.
Skład: warzywa w zmiennych proporcjach: pomidor, papryka, cukinia, cebula

Hortex Mieszanka chińska

mieszanka-chisnka1-dieta-metabolizm

Faza 1. (tylko w tej fazie dozwolone są pędy bambusa).
Skład: warzywa 80% w zmiennych proporcjach: marchew, kiełki fasoli mung, papryka, por, cebula, pędy bambusa 10%, grzyby mun 10%

Tesco mieszanka chińska

mieszanka-chisnka-dieta-metabolizm

Faza 1.
Skład: warzywa 80% w zmienionych proporcjach: marchew, kiełki fasoli mung, papryka czerwona, por, cebula, pędy bambusa 10%, grzyby czarne Mun 10%, fasola szparagowa, por
Bardzo korzystna cena 2,59 zł.

Frosta Czerwone Warzywa na patelnię

czerwone-warzywa-na-patelnie-dieta-metabolizm

Faza 3.
Skład: czerwone warzywa 81% (papryka, marchew, pomidory koktajlowe), cebula, cebula perłowa, woda, bazylia [świeżo zamrożone, posiekane listki bazylii], sól, pieprz.
Bardzo rzadko zdarza się, żeby warzywa na patelnię  nie zawierały ziemniaków. W 3. fazie można je podsmażać na dozwolonym oleju, w fazie 1. – na bulionie.

Bonduelle Steam à la Italian Mix

italian-mix-dieta-metabolizm

Faza 1. i 3.
Skład: cukinia, papryka, zielona fasolka.

Bonduelle Steam à la California Mix

calofornia-mix-dieta-metabolizm

Faza 1. i 3.
Skład: marchew (40%), fasolka zielona (30%), fasolka żółta (30%).

Bonduelle Steam à la French Mix

french-mix-dieta-metabolizm

Faza 1. (groszek nie jest dozwolony w fazie 3.)
Skład: marchew żółta (40%), groszek (30%), fasolka żółta (30%).

Zupa dyniowa Bonduelle

zupa-dyniowa-dieta-metabolizm

Faza 1. i 3.
Skład: dynia (50%), marchew (40%), cebula (10%)
To nowość, zupa dopiero co pojawiła się w sprzedaży.

Jak jeść mrożonki, także jednoskładnikowe?

  • Jako standardowy dodatek warzywny do dań mięsnych, rybnych i innych proteinowych.
  • Jako zupę ugotowaną na bulionie, z całymi kawałkami warzyw i ew. mięsem, np. piersią kurczaka.
  • Jako zupę krem – warzywa ugotować w niewielkiej ilości bulionu, następnie zmiksować na krem.
  • Jako pure – ugotować w minimalnej ilości wody i zmiksować. Podawać do obiadu jako zamiennik pure z ziemniaków.
  • Składają się z samych warzyw i grzybów, więc nie ma ograniczeń ilościowych.
  • Doprawiając. Mieszanki chińskie imbirem, kolendrą, chili, sosem tamari. Do zupy dyniowej pasuje imbir, curry, cynamon, w 3. fazie można ją wzbogacić mlekiem kokosowym. Do pozostałych mieszanek będą pasować bazylia, oregano, czosnek, koperek itd.

A że brak tym zestawieniu mieszanek dla 2. fazy? Cóż, niektóre były blisko 😉 Jednak jeszcze żaden z producentów nie wpadł na pomysł, żeby wymieszać np. brokuły, fasolkę szparagową i cebulę, więc na razie mieszamy sami.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Agnieszka P.

    Ewa, jesteś wielka 🙂 kolejna rewelacyjna porada 🙂

  • monolityczna

    Dzięki że się pokusiłaś o zrobienie takiego gotowca, skorzystam ze ściągawki, bo odkąd odżywiam się zgodnie zasadami – ilość zjedzonych warzyw wzrosła o 100 %. Gdyby nie dieta – w życiu nie jadłabym tylu świeżych i mrożonych warzyw (np. 500 g paczka fasolki szparagowej idzie mi w jednej dzień – to sukces 😀 ).

  • Coco

    Hortex Mieszanka węgierska na fazę 2 – chyba mały błąd, przypuszczam, że chodziło o fazę 3:)

  • Agnieszka

    Ewo mam pytanie…jeżeli chciałabym zastąpić białko zwierzęce w 1 i 3 fazie diety na białko roślinne np.na ciecierzycę,soczewicę ,fasolę to jakie porcje tych produktów mam odmierzać żeby zastąpić nimi np 120gr mięsa z kurczaka? ile gram białka roślinnego odpowiada 120gram białka zwierzęceco?

  • Mirosława Dzido

    pół szkl. jak chce się schudnąć 10 kg a jak ponad 20 kg to o połowę zwiększamy to białko roślinne tak samo z ziarnami i owocami czy też zwiększamy te porcję o połowę

  • Magdalena 63

    Na liscie mrozonek jest Frosta Czerwone warzywa na patelie polecane do faz 1 i 3, a w skladzie wymienione oliwki. Oliwek w fazie 1 jesc nie powinnismy – chyba wkradl sie blad.

    • To prawda, dzięki za czujność, zmieniłam. Aczkolwiek zależy ile tych oliwek tam jest, jedna na porcję jeszcze ujdzie, ale kilka już niekoniecznie 🙂