Produkty

8 mrożonek wielowarzywnych przydatnych na diecie

Ułatwiają życie, skracają czas przygotowania potraw, można je długo przechowywać. Dla osób, które codziennie sobie gotują to idealne rozwiązanie. 

 

Nie mam nic przeciwko mrożonkom i zdarza mi się korzystać z nich nawet gdy są dostępne świeże warzywa, kiedy nie mam czasu na mycie, krojenie, obieranie itd. Warzywa są głęboko zamrażane w pełni sezonu, zachowują więc wiele wartości odżywczych.

Z mrożonkami jednoskładnikowymi nie ma problemu, wiadomo, że na diecie przyspieszającej metabolizm można jeść marchew, groszek, brokuły, fasolkę szparagową, itd, gorzej  z mieszankami – nie każde warzywo można jeść w każdej fazie i stosunkowo trudno znaleźć jest mrożonkę, w której nie będzie niedozwolonych połączeń.

Na diecie przyspieszającej metabolizm czyha wiele pułapek, np. kalafior jest dozwolony tylko w 3. fazie, brokuły tylko w 1. i 2., a te dwa warzywa często występują w mrożonkach razem. Z dostępnej na rynku oferty da się jednak wybrać mieszanki w 100% zgodne z zasadami diety. Przedstawiam te, do których udało mi się dotrzeć, oczywiście nie są to wszystkie możliwe tego typu dostępne produkty.

Hortex Mieszanka węgierska

mieszanka-wegierska-dieta-metabolizm

Faza 1. i 3.
Skład: warzywa w zmiennych proporcjach: pomidor, papryka, cukinia, cebula

Hortex Mieszanka chińska

mieszanka-chisnka1-dieta-metabolizm

Faza 1. (tylko w tej fazie dozwolone są pędy bambusa).
Skład: warzywa 80% w zmiennych proporcjach: marchew, kiełki fasoli mung, papryka, por, cebula, pędy bambusa 10%, grzyby mun 10%

Tesco mieszanka chińska

mieszanka-chisnka-dieta-metabolizm

Faza 1.
Skład: warzywa 80% w zmienionych proporcjach: marchew, kiełki fasoli mung, papryka czerwona, por, cebula, pędy bambusa 10%, grzyby czarne Mun 10%, fasola szparagowa, por
Bardzo korzystna cena 2,59 zł.

Frosta Czerwone Warzywa na patelnię

czerwone-warzywa-na-patelnie-dieta-metabolizm

Faza 3.
Skład: czerwone warzywa 81% (papryka, marchew, pomidory koktajlowe), cebula, cebula perłowa, woda, bazylia [świeżo zamrożone, posiekane listki bazylii], sól, pieprz.
Bardzo rzadko zdarza się, żeby warzywa na patelnię  nie zawierały ziemniaków. W 3. fazie można je podsmażać na dozwolonym oleju, w fazie 1. – na bulionie.

Bonduelle Steam à la Italian Mix

italian-mix-dieta-metabolizm

Faza 1. i 3.
Skład: cukinia, papryka, zielona fasolka.

Bonduelle Steam à la California Mix

calofornia-mix-dieta-metabolizm

Faza 1. i 3.
Skład: marchew (40%), fasolka zielona (30%), fasolka żółta (30%).

Bonduelle Steam à la French Mix

french-mix-dieta-metabolizm

Faza 1. (groszek nie jest dozwolony w fazie 3.)
Skład: marchew żółta (40%), groszek (30%), fasolka żółta (30%).

Zupa dyniowa Bonduelle

zupa-dyniowa-dieta-metabolizm

Faza 1. i 3.
Skład: dynia (50%), marchew (40%), cebula (10%)
To nowość, zupa dopiero co pojawiła się w sprzedaży.

Jak jeść mrożonki, także jednoskładnikowe?

  • Jako standardowy dodatek warzywny do dań mięsnych, rybnych i innych proteinowych.
  • Jako zupę ugotowaną na bulionie, z całymi kawałkami warzyw i ew. mięsem, np. piersią kurczaka.
  • Jako zupę krem – warzywa ugotować w niewielkiej ilości bulionu, następnie zmiksować na krem.
  • Jako pure – ugotować w minimalnej ilości wody i zmiksować. Podawać do obiadu jako zamiennik pure z ziemniaków.
  • Składają się z samych warzyw i grzybów, więc nie ma ograniczeń ilościowych.
  • Doprawiając. Mieszanki chińskie imbirem, kolendrą, chili, sosem tamari. Do zupy dyniowej pasuje imbir, curry, cynamon, w 3. fazie można ją wzbogacić mlekiem kokosowym. Do pozostałych mieszanek będą pasować bazylia, oregano, czosnek, koperek itd.

A że brak tym zestawieniu mieszanek dla 2. fazy? Cóż, niektóre były blisko 😉 Jednak jeszcze żaden z producentów nie wpadł na pomysł, żeby wymieszać np. brokuły, fasolkę szparagową i cebulę, więc na razie mieszamy sami.




Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.