Awokado z jajkiem i komosą

Kolejny przykład dania niekojarzącego się zupełnie z dietą. Awokado, jajko i pomidor zawsze do siebie idealnie pasują, a dodatek komosy ryżowej czyni danie bardziej sycącym.
awokado-jajko-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dla fazy 3. na śniadanie lub kolację. Składniki na jedną porcję. 

Składniki:

  • dojrzałe awokado,
  • jajko,
  • pół szklanki ugotowanej komosy ryżowej (quinoa),
  • łyżka oliwy z oliwek,
  • łyżka soku z cytryny,
  • pół papryki,
  • kilka pomidorków koktajlowych,
  • można też dodać: ogórek, seler naciowy, mieszankę sałat, natkę pietruszki itd.
  • sól, morska,
  • łyżka zdrowego tłuszczu do usmażenia jajka (np. oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej z pestek winogron).
  1. Pomidorki umyć, przekroić na połówki, wrzucić do miseczki.
  2. Paprykę pokroić w kostkę, dodać do pomidorów.
  3. Ugotowaną komosę dodać do warzyw.
  4. Awokado umyć, obrać, usunąć pestkę, pokroić w kostkę, skropić sokiem z cytryny. Wrzucić do pozostałych składników.
  5. Całość doprawić solą, pieprzem, dodać oliwę z oliwek, wymieszać.
  6. Jajko usmażyć na łyżce tłuszczu.
  7. Wyłożyć komosę z warzywami na talerz, na wierzchu położyć usmażone jajko.
  8. Do takiego śniadania powinno się dodać jeszcze owoc, można też dorzucić więcej warzyw.

Mój komentarz:
Przepis został zainspirowany podobnym z bloga Kwestia Smaku i jest przykładem kolejnego dania niekojarzącego się zupełnie z dietą. Awokado, jajko i pomidor zawsze do siebie idealnie pasują, a dodatek komosy ryżowej czyni danie bardziej sycącym. Świetnie sprawdzi się na śniadanie, ale może również być kolacją (wtedy bez owocu).

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Coco

    Czy takie danie zapewni odpowiednią ilość białka na obiad i kolację fazy 3?

    • Na obiad bez komosy. Porcja białka do posiłku głównego to całe jajko + 2 białka, więc zamiast tych białek można coś dorzucić, np. plaster wędliny, garść strączkowych.

  • Agnieszka S.

    Pomidorki koktajlowe? W 3 fazie?

  • Agnieszka S.

    Oczywiście, że można! Zakręciłam się 😉 Zmęczenie po całym dniu.