Przepisy

Awokado zapiekane z jajkiem

Efektownie wyglądająca i smaczna przekąska fazy 3. Idealne połączenie białka i zdrowego tłuszczu.

 

Danie 3. fazy diety przyspieszającej metabolizm. Składniki na dwie przekąski lub dodatek do dania głównego. 

Składniki:

  • jedno dojrzałe awokado,
  • 2 małe jaja,
  • sól, pieprz, inne lubione przyprawy,
  • opcjonalnie: łyżka posiekanej natki lub szczypiorku do posypania gotowego dania,
  • opcjonalnie: plasterek wędliny bez azotanów (pokrojony w kostkę, dodany przed pieczeniem).
  1. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni.
  2. Awokado umyć, przekroić na pół, wyjąć pestkę i jeszcze lekko wydrążyć, aby jajko się zmieściło.
  3. Przekrojone awokado ułożyć na formie do muffinków lub w innym naczyniu, w którym będzie bardzo stabilne i nie będzie się przechylać, gdyż jakikolwiek przechył spowoduje, że jajko wypłynie.
  4. Do połówek awokado wybić delikatnie jajka (jedno jajko do jednej połówki), oprószyć przyprawami.
  5. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na około 20 minut lub trochę dłużej – jajko powinno  być ścięte.

Mój komentarz:
To danie to amerykański klasyk diety paleo i trzeba przyznać, że nie tylko dobrze smakuje, ale też ładnie wygląda. Może stanowić samodzielną przekąskę (jako dodatek będą pasowały pomidory) lub śniadanie (wówczas trzeba dodać ziarna i również jakieś warzywa).

Wariant: jeśli nie chce Ci się bawić we wbijanie jajka do awokado (to wymaga precyzji), po prostu pokrój awokado w grube plastry, ułóż w małym naczyniu do zapiekania i na nie wybij jajko. Efekt smakowy będzie taki sam.




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *