Batony jabłkowo-owsiane

Kolejna wariacja na temat płatków owsianych i jabłek, tym razem w postaci poręcznych batonów, które – po wcześniejszym przygotowaniu – mogą stanowić szybkie śniadanie. 

batony-jablkowo-owsiane-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 1. Na śniadanie. Składniki na 5 porcji. 

Składniki:

  • 2,5 szklanki płatków owsianych górskich, podzielonych na dwie równe części po 1 i 1/4 szklanki,
  • 1/2 szklanki ksylitolu,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej,
  • 5 małych jabłek, z wydrążonymi gniazdami (nie trzeba obierać ze skórki),
  • 3/4 szklanki mleka ryżowego lub owsianego (można zastąpić wodą),
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii.
  1. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni.
  2. Połowę płatków zmielić w blenderze na pył.
  3. W dużej misce umieścić pozostałe niezmielone płatki, ksylitol, cynamon i sól. Dodać do całości zmielone płatki, wymieszać.
  4. Trzy jabłka zmiksować na puree, a pozostałe dwa pokroić w drobną kosteczkę. Wszystkie jabłka dodać do miski z resztą składników.
  5. Dodać także mleko oraz wanilię. Całość składników dokładnie wymieszać.
  6. Prostokątną średnią formę (użyłam foremki 20×30 cm) wyłożyć papierem do pieczenia.
  7. Masą rozprowadzić po blaszce i wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 stopni.
  8. Piec ok. 55 minut, aż masa będzie dobrze ścięta i zezłocona z wierzchu.
  9. Po upieczeniu wystudzić, a najlepiej jeszcze schłodzić przed krojeniem. Całość podzielić na 10 kawałków i jeść po 2 kawałki na porcję. Można zamrozić.

Wersja po diecie: Do masy przed pieczeniem dodać 2 całe jaja i 2 garści posiekanych orzechów lub migdałów.

Mój komentarz:
To przepis zaczerpnięty od H. Pomroy. Jest już na blogu pieczona owsianka z jabłkami, jednak ten jest ciut inny – nie zawiera białka jaja (choć można je dodać) i ma inną formę podania. Batony są bardzo smaczne i dobrze znoszą mrożenie. Polecam jednak kroić je na małe kwadratowe kawałki, ponieważ są dość wilgotne i nie tak sztywne, jak można by oczekiwać po nazwie „baton”. Idealne dla dzieci jako przekąska na spacer czy drugie śniadanie do szkoły.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Cukromania

    Błyskawicznie, batony już siedzą w piekarniku – w wersji z jajkiem, orzechami i z dodatkiem mango. Jako, że jestem na innej wersji DPM (z książki „Lecz się jedzeniem”), mogę sobie pozwolić na śniadanie 😀 To jest pełnowartościowy posiłek, muszę tylko dołozyć warzywa 🙂 Dziękuję Ci za ten przepis 🙂

  • Aneta

    Czy mozna je jeść w 3 fazie i ile ?:)

    • Gdyby można było je jeść w 3. fazie, na pewno zamieściłabym taką informację 🙂 Dla fazy 3. trzeba by zastąpić jabłka owocem dozwolonym w 3. fazie, mleko owsiane i z podanych składników 10 porcji.