Przepisy

Białe czekoladki kokosowe

Tylko jeden składnik! Tak, z samych wiórków kokosowych można wyczarować takie małe, apetyczne cudeńka, które śmiało mogą ubiegać się o medal w kategorii najzdrowszych słodkości wszechczasów. Wielbiciele smaku kokosa oszaleją na ich punkcie!

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na ok. 28 czekoladek. Na jedną porcję diety: 2 czekoladki (lub innymi słowy: 1/14 wszystkich czekoladek, jakie Ci wyjdą, bo możesz mieć foremki o innej pojemności).

Składniki:

  • 2 paczki wiórków kokosowych, każda po 200 g, bez konserwantów (do kupienia np. w Lidlu),
  • opcjonalnie: odrobina oleju kokosowego, ksylitol.
  1. Miksuj wiórki przez ok. 15 minut do płynnej konsystencji – czas zależy od miksera. Sprzęt nowszego typu upora się z tym raz dwa (nie wspominam nawet o Thermomixie!), ale jeśli Twój mikser pamięta czasy prezydentury Aleksandra Kwaśniewskiego, nie szalej, tylko rób częste przerwy. Wymaga jest pewna cierpliwość, która zostanie wynagrodzona. W miarę potrzeby zeskrobuj wiórki ze ścianek naczynia. Początkowo utracą swoją puszystą konsystencję, stając się coraz bardziej wilgotne i półsypkie, niczym piasek po deszczu w Łebie. Potem konsystencja zacznie robić się coraz bardziej płynna. Można dodać odrobinę oleju kokosowego, żeby przyspieszyć ten proces, ale i bez niego nastąpi moment płynności.
  2. Przelej masę kokosową do foremek na czekoladki lub foremek do kostek lodu. Sprawdzą się też małe papierowe papilotki. Wstaw do lodówki do stężenia.

Wariant: masę przelej do słoiczka i używaj jako masło kokosowe np. na kanapki (więcej w komentarzu poniżej). Można je przechowywać w lodówce do miesiąca.

Mój komentarz:
Uwaga na początek: nie rób tych czekoladek z małej ilości wiórków, bo wtedy dłużej się miksuje. Minimalna ilość to 2 paczki.

Przepis pochodzi z książki „Rzucam cukier” Sarah Wilson i tam występuje jako masło kokosowe. Dlatego też zamiast nakładać małe ilości kokosowej masy do foremek, można przełożyć całość do słoika i używać jak masła – do smarowania pieczywa, np. kromki chleba żytniego, posypując taką kanapkę solą morską (pycha!). W ogóle takie masło może stanowić zdrowy tłuszcz w różnych daniach 3. fazy Diety Przyspieszającej Metabolizm, np. być dodatkiem do porannej owsianki z owocami itp.

Takie czekoladki czy też masło zaraz po wyjęciu z lodówki będą twarde jak skała. Dlatego najlepiej wyjąć kilka minut wcześniej – bardzo szybko miękną w temperaturze pokojowej.

Moim zdaniem są wystarczająco słodkie, ale jeśli chcesz, można je dosłodzić ksylitolem do smaku (dodać ksylitol do wiórków przed zmiksowaniem lub pod koniec).

***



Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.