Brownie z dynią

Jesienne brownie z dynią, której dodatek sprawia, że jest przyjemnie wilgotne. Skórka z pomarańczy podkręca czekoladowy smak. 

brownie-z-dynia-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Składniki na 8 kawałków. Dla fazy 1. lub 3. Dozwolona ilość: 3-4 kawałki.

Zobacz także: Metaboliczne brownie

Składniki:

  • 2 białka (faza 1.) lub 2 całe jaja (faza 3.),
  • szklanka pure z dyni*,
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii,
  • 1/2 szklanki mąki owsianej (faza 1. i 3) lub gryczanej czy orkiszowej (faza 1.),
  • 1/2 szklanki kakao,
  • 1/2 szklanki ksylitolu,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • opcjonalnie: 1/2 łyżeczki skórki otartej z pomarańczy.

* pure z dyni – ugotowaną do miękkości dynię zmiksować

  1. Rozgrzać piekarnik do temperatury 180 stopni.
  2. Białka lub całe jaja wymieszać z pure z dyni oraz ekstraktem waniliowym.
  3. Dodać pozostałe składniki i dokładnie wymieszać.
  4. Ciasto przełożyć do formy 20 x 30 cm lub zbliżonej (może być też okrągła tortownica ok. 25 cm).
  5. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 25-30 minut. Ciasto ma być w środku wilgotne, nieprzesuszone.

Mój komentarz:
Przepis opracowałam na podstawie podobnego znalezionego na blogu Fitfoodiefinds.com. W przeciwieństwie do dość podobnego metabolicznego brownie nie jest suche, a wręcz przeciwnie, dodatek dyni sprawia, że jest przyjemnie wilgotne. Smakuje czekoladowo, sugeruję dodać skórkę pomarańczy, aby podkręcić smak, nie jest też zbyt słodkie, choć nie ma przeciwwskazań, aby dodać trochę więcej ksylitolu.

Brownie polecam przede wszystkim na śniadanie, z dodatkiem owoców, a w fazie 3. także zdrowych tłuszczy, np. orzechów. W fazie 3. można zamiast mąki owsianej użyć kokosowej lub migdałowej, wówczas trzeba doliczyć je do tłuszczy w posiłku.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Olinek

    na pewno upiekę w czwartek, super przepis:)

  • Gosia

    Jakie to ma być kakao? Czy mogłabym prosić o polecenie jakiś konkretnych marek?

    • Ciemne bez cukru, np. DecoMorreno (takie z wiatrakiem na opakowaniu), E. Wedel Kakao klasyczne z Ghany, Wawel Kakao naturalne.

  • MonikaKK

    A można coś takiego pysznego na przekąskę w trzeciej fazie + orzechy, czy nie bardzo…? Bo kusi..

    • To ciekawe pytanie 🙂 Generalnie przekąska w 3. fazie to zdrowe tłuszcze i warzywa. W tym brownie mamy jeszcze jaja, czyli białko (białko jest OK, humus też zawiera przecież ciecierzycę) oraz mąkę, ale obu składników jest bardzo mało, „wypełniaczem” jest dynia. Teoretycznie takie brownie nie może być przekąską w 3. fazie (ze względu na mąkę), ale niewielki kawałek z 1/4 szkl. orzechów czy pestek dyni uważam, że przejdzie.

      • MonikaKK

        Rewelacyjne wieści!! Już się nie mogę doczekać :))

  • Olinek

    przepyszne, musialam sprobować, ciężko całego nie zjeść:)

  • Nuviel

    Mam pytanie dotyczące ekstraktu z wanilii. Czy komuś udało się znaleźć extrakt BEZ dodatku cukru albo syropu kukurydzianego?

    • Ja zrobiłam sobie sama – laski wanilii zalałam wódką, ekstrakt jest gotowy po paru tygodniach, w sieci jest mnóstwo przepisów. Natomiast w tym przepisie, myślę, że ten ekstrakt można sobie darować, nie sadzę by waniliowy aromat z jednej łyżeczki tego specyfiku przebił się przez smak kakao. Takie dodatki są jak sądzę po to, żeby poczuć, że robimy coś luksusowego i dogadzamy sobie 😉

  • Magda K.

    Dziś miałam na śniadanie – zgodnie z jesiennym jadłospisem. Do pracy szłam z bananem na twarzy 😀 No cud miód i rozpusta!

  • MARGO

    witaj Ewo i wszystkie czytelniczki bloga!
    zrobilam w sobote i zuzylam na siadania w 1F ,pycha odmiana od owsianki!!!!!!!!!
    po 6 miesiacach normalnego odzywiania wrocilam na miesiac do diety ,bo mi sie nazbieraly 3 kg( totalny wynik za pierwszym razem 8kg po 3 miesiacach diety)
    po pierwszym tygodniu 1,2 kg mniej jestem heppy!

    • Witaj Margo, oczywiście pamiętam Cię. Widzę, że na powtórce zrzucasz błyskawicznie, też tak mam i za to właśnie m.in. cenię tę dietę.

  • margo

    Ewo twoj blog jest cenny dla poczatkujacych i dla zaawansowanych ,dodaje motywacji ,urozmaica diete przepisami i wzbogaca o doswiaczenia innych!
    dziekuje ci za prace i poswiecenie jakie wkladasz a bysmy mogly byc szczuplejsz ,ladniejsze i moim skromnym zdaniem zdrowsze!

  • klaudii31

    witam cieplutko 🙂
    mam pytanie odnośnie mąki w 1 2 3 fazie. Czy ktoś może mi wypisać mąki które można używać w poszczególnych fazach? 🙂

  • nataliaccc

    czym mogę ksylitol zastąpić, bo nie mam :/

  • Gabi Wer-Rucka

    Przepyszne po prostu obłęd. Właśnie zajadam z synem ktory jest również zachwycony co mnie niestety martwi bo chciałabym aby zostało mi coś na jutro. Dziekuje za przepis.

  • Agnieszka Brożyńska-Laboš

    Dzisiaj upiekłam korzystając z przepisu i jestem zachwycona smakiem 🙂 Jak wyjęłam je z pieca to zrobiło sie płaskie i się zmartwiłam ale chyba takie ma być, prawda? W smaku jest cudowne 🙂

  • Karolina Kapala

    Ewa a mozna to brownie na kolacje np z warzywami??

    • Tak, jak najbardziej, trzeba też dodać trochę białka i ziaren (brownie je zawiera, ale nie pełną porcję).

  • Izabela Miłosz

    nie znalazlam dyni w sklepie i upieklam z batatami! tez wychodzi super!

  • Karolina Wolecka

    Lepiej smakuje po schłodzeniu w lodówce czy przechowywane w temp. pokojowej? 🙂

  • Basia Łukowska

    Upiekłam właśnie brownie, ale nic z tego nie rozumiem, bo jest tu mąka owsiana (nie zauważyłam, że można kokosową), która się zalicza do ziaren, a w 3 fazie nie widzę żeby można było jeść ziaren (oprócz kolacji), czy to znaczy, że faktycznie tylko mogę je zjeść na kolacje??? 🙁

    • w 3. fazie ziarna je się na śniadanie i na kolację.

      • Basia Łukowska

        No to dziś zaliczyłam chyba pierwszą wpadkę 😉 bo zjadłam na przekąskę (robiłam je specjalnie rano żeby na niedzielne słodkości było :)). Człowiek się uczy na błędach, co zrobić 🙂