Przepisy

Brukselka na surowo z orzechami

Kto zna brukselkę tylko w wersji gotowanej, w zupie jarzynowej, ten nie zna jej wcale. Tak naprawdę najlepsza jest na surowo, choć ugotowana na półchrupko też daje radę. To skarbnica witamin A, C, E, K oraz witamin z grupy B. Jest też bogata w minerały, takie jak żelazo, magnez, fosfor, cynk, miedź, wapń, mangan, selen oraz potas. Chroni przed nowotworami i pomaga zrzucić zbędne kilogramy. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 5 porcji. 

Składniki na 5 porcji:

  • 300-400 g brukselki,
  • szklanka orzechów włoskich (lub laskowych),
  • 3 łyżki oliwy z oliwek,
  • 3 łyżki soku z cytryny,
  • łyżeczka ksylitolu,
  • łyżeczka musztardy,
  • sól i pieprz do smaku.

Wariant: dodać pół papryki czerwonej pokrojonej w kostkę, a poza dietą jabłko.

  1. Brukselkę umyć, w razie potrzeby usunąć zewnętrzne listki (jeśli są zwiędnięte). Pokroić w jak najcieńsze paseczki, takie o 1 mm grubości. Wrzucić do miski.
  2. Orzechy pokroić dość grubo, dodać do brukselki.
  3. Z pozostałych składników ukręcić sos i wymieszać go z brukselką i orzechami. Można podawać od razu.

Mój komentarz:
Zdaję sobie sprawę, że brukselka należy do mniej lubianych warzyw, ale mam wrażenie, że w surowej postaci może smakować bardziej, niż gotowana.

To bardzo fajna przekąska dla 3. fazy, ponieważ łączy zdrowe tłuszcze, czyli orzechy z warzywem spalającym tłuszcz (w tym nasz tłuszcz!) Może też stanowić surówkę do dania głównego.

***



Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.