Chcesz zjeść deser na diecie? Więcej ćwicz!

Pisałam ostatnio, że w książce kucharskiej H. Pomroy objawiły nam się nowe zasady diety przyspieszającej metabolizm, a raczej ich uzupełnienie. Otóż autorka diety zezwoliła na zjedzenie dodatkowego deseru raz w każdej fazie, pod warunkiem, że ćwiczymy dwa razy w danej fazie (przypomnę, że obowiązkowy jest tylko raz w czasie danej fazy – więcej tutaj). Zanim przejdę do szczegółów, wyjaśnię, czym jest deser w diecie przyspieszającej metabolizm i jak to funkcjonowało do tej pory.

deser-wiecej-cwicz-dieta-metabolizm

Na zdjęciu: ciasto kokosowe z patatami i ciasteczka owsiane z kokosem i tahini

Deser jest po prostu częścią danego posiłku, ale może też być przekąską i składa się wyłącznie ze składników dozwolonych w danym posiłku i w danej fazie. Wyjaśnię na przykładach.

Faza 1. – obiad/kolacja ma się składać z białek, ziaren, warzyw i owoców. Więc deserem będzie wtedy po prostu owoc, np. jabłko pieczone z cynamonem czy szklanka koktajlu z ananasa i mango. Ponieważ w 1. fazie przekąska ma składać się tylko z owoców, to na przekąskę jemy przykładowe jabłko lub pijemy koktajl.
Faza 2. – posiłek to proteiny i warzywa. Akurat w tej fazie ciężko z deserami, ale kilka występuje, np. mus czekoladowy. Możesz zjeść taki mus do posiłku (licząc białko w musie jako część dozwolonej racji białka) lub jako przekąskę białkową między posiłkami.
Faza 3. – na posiłek główny jemy zdrowe tłuszcze, proteiny, warzywa. Deserem po takim posiłku może być np. ciastko czekoladowe lub ciasto marchewkowe. Użyte w nich tłuszcze liczą się do tłuszczy użytych w całym posiłku. Kawałek ciasta może też być przekąską w tej fazie, jako zdrowe tłuszcze.

O co chodzi z tym dodatkowym deserem?

W każdej fazie mamy obowiązek ćwiczyć jeden raz. Jeśli jednak ćwiczymy 2 razy, możemy w drugim dniu fazy zjeść dodatkowy deser do dowolnego posiłku.

Jeśli ćwiczysz 2 razy w czasie fazy:

Faza 1. – możesz zjeść do obiadu oprócz wymienionego w powyższym przykładzie jabłka, także drugi owoc lub szklankę koktajlu z owoców.
Faza 2. – możesz zjeść 2 porcje musu czekoladowego. Ta druga jest dodatkowym deserem.
Faza 3. – możesz zjeść do obiadu czy kolacji ciastko czekoladowe oraz kawałek ciasta marchewkowego.

Łaskawa okazała się autorka diety, zwłaszcza jeśli chodzi o 3. fazę, gdzie pójście na drugi masaż czy spacer uprawni nas do zjedzenia dodatkowego kawałka ciasta 😉

Jeśli macie jakieś pytania, bo bardzo proszę, bo temat jest trochę zawiły.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Marta-Sara

    Czyli dopuściła częstsze ćwiczenie 😉
    Bo przedtem prawie zabraniała, hahaha

    • Zgodne z fazą ćwiczenia zawsze dopuszczała, nie pozwalała tylko na forsowny trening 🙂

  • Marta-Sara

    Chodzi mi o częstsze niż raz w danej fazie
    wiem, że 3 razy w tygodniu było zalecone

  • Gosia

    Czy dobrze rozumiem ze jeśli więcej ćwiczę to czy można fazie 1 zjeść na przekąskę dwa owoce/2 szklanki owoców lub owoce po kolacji ?

    • Może nie tyle, gdy więcej ćwiczysz, ale gdy ćwiczyć jednego i drugiego dnia np. 1. fazy. I raczej nie na kolację, to niezgodne z zasadami diety.

  • JoannaKonieczna

    czy ja dobrze zrozumiałam
    Np: faza I trwa 2 dni. Ćwiczę w pierwszy i drugi dzień. w związku z tym w jeden dzień FI mogę zjeść dodatkowy deser…a nie że w 1 i 2 dzień deser? 🙂 eh