Chili mac, czyli makaron z chili :-)

Rozgrzewające, aromatyczne, pełne smaku chili z makaronem – nikt nie zgadnie, że to danie dietetyczne. 

chili-mac-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 1. Składniki na 4 porcje. Na obiad lub kolację. 

Składniki:

  • 480 g chudej mielonej wołowiny (używam takiej),
  • szklanka drobno pokrojonej cebuli,
  • zielona papryka pokrojona w kostkę ok. 1 x 1 cm,
  • 2 puszki 400 g pomidorów krojonych (mogą być również 2 szklanki przecieru pomidorowego),
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
  • 1,5 łyżeczki musztardy,
  • 1 i 1/4 łyżeczki chili,
  • łyżeczka oregano,
  • łyżeczka ksylitolu,
  • łyżeczka soli morskiej,
  • 1/8 łyżeczki pieprzu,
  • 4 szklanki ugotowanego makaronu orkiszowego, gryczanego lub dowolnego 1. fazy (więcej o makaronach w 1. fazie).
  1. Rozgrzej sporą patelnię, wrzuć na nią wołowinę, cebulę i paprykę i smaż mieszając na średnim ogniu, aż mięso zbrązowieje.
  2. Dodaj pozostałe składniki, wymieszaj, zmniejsz ogień i duś pod przykryciem przez 15 minut mieszając od czasu do czasu.
  3. Po 15 minutach dodaj ugotowany makaron, wymieszaj i podawaj.

Wersja dla 3. fazy: smażyć na kilku łyżkach oliwy z oliwek, podawać z makaronem z komosy ryżowej (lub np. pęczakiem), porcja ziaren pół szklanki, tylko na kolację (w fazie 3. nie je się ziaren na obiad).

Mój komentarz:
Jest to danie H. Pomroy tradycyjnie przeze mnie trochę zmodyfikowane. Pyszne! Jeśli potrawę mają jeść dzieci, nie dodawaj chili do składników na patelni (wychodzi naprawdę ostre, ale danie chili właśnie na tym polega), dosyp tę przyprawę dopiero na talerzach osób dorosłych. Ja dodałam do całości pół łyżeczki chili  i jedno moje dziecko zjadło ze smakiem, ale drugie odmówiło twierdząc, że „szczypie w język”.

Generalnie danie nadaje się dla całej rodziny, bo kto nie lubi makaronu z sosem pomidorowym? Zupełnie nie czuć w nim braku tłuszczu i świetnie się zamraża (samo mięso z dodatkami, bez makaronu), co jest wspólną cechą wszystkich dań na bazie sosu pomidorowego (polecam np. sos bolognese czy leczo).

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Joanna C

    Czy jedząc to danie na obiad trzeba zjeść do tego jeszcze owoc?