Chipsy z jarmużu

Smak tych chipsów jest po prostu nieziemski! Trudno uwierzyć, że niepozorne zielone listki kryją w sobie tyle smaku i aromatu. Jest to przekąska doskonała – składa się wyłącznie ze zdrowych tłuszczy i mega korzystnego dla metabolizmu jarmużu. 

chipsy-jarmuz1

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Przekąska w fazie 3. Składniki na jedną porcję.

Składniki:

  • pęczek jarmużu (lub 3-4 garści gotowego z torebki z Biedronki),
  • 2 – 3 łyżki oleju z pestek winogron lub słonecznikowego,
  • 1/2 łyżeczki skórki startej z cytryny,
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej,
  • 1/3 łyżeczki czosnku granulowanego.
  1. Nastaw piekarnik na temperaturę 200 stopni.
  2. Jarmuż umyj, wykrój twarde łodygi, porwij na kawałeczki mniej więcej podobnej wielkości. Z tym z torebki nic nie trzeba robić.
  3. Wrzuć tak przygotowany jarmuż do miski, wrzuć resztę składników, czyli olej i przyprawy.
  4. Dokładnie wymieszaj, tak aby olej i przyprawy dokładnie oblepiły listki jarmużu. Można wymieszać ręką, lekko miętosząc.
  5. Wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni i piecz 5 minut, aż jarmuż brzegi lekko zbrązowieją, ale nie przypalą się. O innych wariantach pieczenia chipsów z jarmużu przeczytaj poniżej w komentarzu.

Mój komentarz:
Smak tych chipsów jest po prostu nieziemski! Trudno uwierzyć, że niepozorne zielone listki kryją w sobie tyle smaku i aromatu. Jest to przekąska doskonała – składa się wyłącznie ze zdrowych tłuszczy i mega korzystnego dla metabolizmu jarmużu.

Przepis zaczerpnęłam z książki”Jadłonomia” (wyd. Dwie Siostry 2014). W najnowszej książce Haylie Pomroy również jest przepis na chipsy z jarmużu, z tym że jako przyprawy występują tam tylko sól morska i czosnek pokrojony w plasterki, a temperatura pieczenia to 180 stopni (czas pieczenia 10-15 minut). Ciekawy porady na temat jedzenia jarmużu oraz pieczenia chipsów podają czytelniczki bloga tutaj.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Nuviel

    A propo chipsów. Czy w fazie 1 można jeść takie kupne chipsy z warzyw dozwolonych w fazie 1szej ale z dodatkiem oleju słonecznikowego?

    • Oleju nie powinno się jeść w fazie 1., a nie podejrzewam, żeby była go tam śladowa ilość (jak w mleku ryżowym, które jest dozwolone w 1. fazie).

  • margo

    Dziewczyny znalazlam blog kulinarny w ktorym sa swietne przepisy ,ktore mozna swietnie dopasowac do naszej diety http://www.lovecozdrowe.pl/?m=1

  • Nuviel

    Robiłam te chipsy dwa razy i mi nie wyszły. Były gumiate. Skorzystałam za drugim razem z rady jednej z blogowiczek, ale też nie wyszło. Nie mam zielonego pojęcia co jest nie tak. Bardzo żałuje, bo kupiłam jakiś czas temu bilogiczne chipsy z jarmużu w sklepie i były przepyszaste, ale za drogie żeby sobie je ciągle kupować:(

    • Szakalaka

      Aby przekąska (czy to jarmuż, czy to cieciorka- obojętnie co) z piekarnika była chrupiąca, należy zostawić ją aż do przestudzenia w wyłączonym, uchylonym piekarniku (wyłączamy go gdy dana rzecz jeszcze jest w środku i zostawiamy ją):)

  • dorwałam ten jarmuż 😛 Dzisiaj będzie wyżerka!

    • 🙂

      • Kurczę… pierwszą partię za mocno przypiekłam i stwierdziłam, że jest okropny, ale potem zrobiłam w 150 stopniach przy uchylonym piekarniku i co chwilę zaglądałam, mieszałam. Jest pyszny! Nawet mój 5-letni syn go polubił! Od teraz będę czekała na każdą III fazę i wcinała chipsy na kolację! 🙂

  • Coco

    Takie chipsy będą też dozwolone w fazie 2, oczywiście bez oleju? No chyba, że bez oleju to nie wychodzą z tego chipsy… 🙂

    • Nie próbowałam bez oleju, ale jeśli uda się takie zrobić, to oczywiście można je jeśćw 2. fazie, bez ograniczeń.

  • jesiennick

    A czy może być oliwa z oliwek czy zepsuje smak?

    • To zależy od Twoich preferencji smakowych oraz od smaku samej oliwy – jasne mają delikatniejszy smak, a zielonkawe bardziej zdecydowany.