Chlebek warzywny

Bardzo smaczny chlebek, którego smak można modyfikować za każdym razem dodając inne warzywa i przyprawy. 

chlebek-warzywny-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Składniki na ok. 8 porcji do posiłku głównego lub przekąskowych.

Składniki:

  • 8 jaj, najlepiej z hodowli ekologicznej,
  • pół szklanki oleju z pestek winogron,
  • 2/3 szklanki mąki kokosowej,
  • 2 czubate łyżki mąki owsianej,
  • mała cukinia,
  • 2 małe marchewki,
  • 1/4 szklanki pestek z dyni,
  • łyżka octu jabłkowego,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • łyżeczka soli,
  • opcjonalnie przyprawy do smaku, np. pieprz, bazylia, oregano itd.
  1. Nastawić piekarnik na temperaturę 180 stopni.
  2. Jajka zmiksować z olejem.
  3. Dodać mąkę kokosową, owsianą, ocet jabłkowy, proszek do pieczenia, sól, połowę pestek dyni, opcjonalnie przyprawy. Wymieszać.
  4. Cukinię i marchew zetrzeć na tarce, odcisnąć ewentualny sok. Ma być 1-1,5 szklanki warzyw dobrze upchanych w szklance. Dodać do reszty, wymieszać.
  5. Przełóż masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia, posyp resztą pestek dyni.
  6. Piecz w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni przez ok. 45-60 minut – do suchego patyczka.

Mój komentarz:
Przepis z moimi modyfikacjami pochodzi z bloga paelosmak.pl. Można użyć innych warzyw, np. cebuli, samej marchewki, dyni itp. Za pomocą przypraw można nadawać chlebkowi za każdym razem inny smak. Porcje podzielone są wg ilości jaj (1 jajo = jedna porcja), wychodzą więc spore, można zjeść oczywiście mniej, w 3. fazie liczą się przede wszystkim zdrowe tłuszcze. Zwracam też uwagę, że nie jest to chleb w pełnym tego słowa znaczeniu, więc nie zalicza się do ziaren.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Agnieszka

    Mam pytanie odnośnie mąki kokosowej, mam jej być 2/3 szklanki?

  • Swistunka

    Czy można mąkę kokosową zastąpić orkiszowa? Jak podawać chlebek – jako dodatek do dania głównego?

    • Niestety nie, orkiszu nie jemy w 3. fazie, poza tym mąka kokosowa to tłuszcz, dzięki temu chleb może być przekąską.

  • monolityczna

    „Cukinię i marchew zetrzeć na tarce, odcisnąć ewentualny sok. Ma b Dodać do reszty, wymieszać.” –> co „ma b”? 😀 Proszę o uściślenie, bo przepis zapisuję „do zrobienia” 🙂

  • Gosia

    Czy można użyć innej mąki zamiast kokosowej (np. samą owsianą)? U mnie kokosowa jest niedostępna.

  • Gosia

    Czy można zamiast mąki kokosowej dodać samą owsianą albo inną. U mnie mąka kokosowa jest niedostępna.

    • Można spróbować, tylko wówczas nie będzie można jeść tego chlebka na przekąski. Zamiast mąki kokosowej można też spróbować zmielonych migdałów lub zmielonych pestek słonecznika.

  • Joanna

    CZy mąkę kokosowa mogę sama zrobić poprzez dokładne zmielenie wiórków kokosowych ?

  • Aasia

    Bardzo dobry przepis.
    Świetnie się w nim sprawia czarnuszka – można dać do środka, można też posypać po wierzchu 🙂

  • Aga Kow

    Wyszedł mi pyszny chlebek. Raz zrobiłam wszystko zgodnie z przepisem a następnym razem przerobiłam go odrobinkę. Jajka ubiłam z 2/3 szklanki ksylitolu i ze szczyptą soli ( 1 łyżeczka byłoby za dużo 🙂 ). Zamiast dyni użyłam maku i całość wsypałam do ciasta (bez zostawiania na posypkę). Zrezygnowałam z cukinii i dodałam 1,5 szkl. marchewki.
    Wyszła pyszna babka makowo-marchewkowa. Przygotuję ją na Wielkanoc 🙂

  • rosennn

    A można dodać jakiś inny olej?:)

  • Kate

    Tak mnie zastanawia… przecież jajko to białko. Czy to nie wyklucza tego chlebka jako możliwość przekąski? Chciałam upiec, żeby mieć do szkoły w piątek, a teraz nie jestem pewna, czy na pewno to może być drugim śniadaniem 🙁

    • W przekąskach fazy 3. może być białko. Autorka diety H. Pomroy wśród proponowanych przekąsek na fazę 3. wymienia humus, sardynki w liściach endywii czy ostrygi z ogórkami.

      • Kate

        Dziękuję za tak szybką odpowiedź 🙂
        Koniec końców zrobiłam ten chleb, chociaż pachniał bardziej jak ciasto! W smaku – niebo, chociaż następnym razem dam trochę mniej tłuszczu. 🙂