Ciasteczka owsiane z tahini, kokosem i orzechami

Jak smakują? Rewelacyjnie, lekko dominuje sezamowy smak tahini, ale orzechy, kokos i korzenne przyprawy też są wyczuwalne.

ciasteczka-tahini-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Z podanych składników wychodzi 20 ciasteczek. Jedna porcja to 2 sztuki. Na śniadanie lub na przekąskę.

Składniki:

  • szklanka płatków owsianych,
  • 2 jaja,
  • 1/3 szklanki ksylitolu,
  • 10 łyżeczek pasty sezamowej tahini,
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych,
  • 1/2 szklanki orzechów dozwolonych w 3 fazie, np. włoskich, laskowych, nerkowców, migdałów itd.,
  • pół łyżeczki cynamonu,
  • pół łyżeczki gałki muszkatołowej,
  • szczypta soli.
  1. Nagrzej piekarnik do temperatury 180 stopni.
  2. Wszystkie składniki włóż do miski i dokładnie wymieszaj.
  3. Wykładaj łyżeczką maczaną w wodzie (można użyć dwóch łyżeczek) porcje ciasta na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
  4. Włóż blachę z ciasteczkami do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni i piecz ok. 15 minut, do momentu, gdy brzegi ciastek będą lekko brązowe.




Mój komentarz:
Ciasteczka powstały, ponieważ pilnie potrzebowałam zdrowych słodyczy. Ostatnie 2 dni spędziłam na całodniowym szkoleniu, a tam jak wiadomo w każdej przerwie kuszą tace pełne ciastek składających się z cukru, białej mąki i oleju palmowego. Metabolizm tego rodzaju produktów nie lubi, więc zrobiłam sobie własne ciasteczka, mimo że akurat nie robię powtórki diety.

Jak smakują? Rewelacyjnie, lekko dominuje sezamowy smak tahini, ale orzechy, kokos i korzenne przyprawy też są wyczuwalne.

Przepis pochodzi ze strony www autorki diety. Ciasteczka wychodzą maleńkie i na diecie można zjeść tylko 2 na posiłek, jednak są dość sycące – wystarczy popatrzeć na skład. Zawierają sporo zdrowych tłuszczy, ale bardzo mało ziaren (1/10 szklanki na porcję), więc nie przejmowałabym się tym jakoś bardzo i dodała jeszcze ziarna, jeśli jemy ciastka na śniadanie.

Przykładowe śniadanie z wykorzystaniem ciastek mogłoby wyglądać tak: kromka chleba esseńskiego, tuńczyk w sosie własnym, pomidor, ogórek, 2 ciasteczka, brzoskwinia.

Jeśli jesz ciastka na przekąskę, dodaj koniecznie warzywa, np. marchewkę, pomidora, seler naciowy itd.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.