Ciastko czekoladowo-kokosowe z kubeczka

Jeśli jesteś akurat w domu i masz ochotę na coś słodkiego o smaku czekolady – to jest doskonała opcja przygotowania szybkiego deseru na ciepło. Kakao i kokos tworzą bardzo smaczne połączenie.

ciastko-czeko-kokos-dieta-metabolizm

Zobacz także: ciastko kokosowe z kubeczka

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Na przekąskę lub dodatek do dania głównego. Składniki na jedną porcję. 

Składniki:

  • jajo,
  • 1,5 łyżeczki ksylitolu,
  • łyżeczka kakao,
  • czubata łyżeczka mąki kokosowej lub wiórków kokosowych,
  • łyżka oleju kokosowego podgrzanego do płynnej konsystencji,
  • 1-2 łyżki mleka roślinnego lub wody,
  • szczypta soli.
  1. Jajko zmiksować z ksylitolem.
  2. Dodać pozostałe składniki, zmiksować lub dokładnie wymieszać.
  3. Przelać ciasto do niewielkiej filiżanki biorąc poprawkę na to, że trochę wyrośnie.
  4. Wstawić do kuchenki mikrofalowej i mikrofalować ok. jedną minutę na średniej mocy. Ja mam dość starą kuchenkę, o maksymalnej mocy 750 i mikrofaluję minutę na mocy maksymalnej, ale nowsze kuchenki są dużo mocniejsze. Sekret udanego ciastka polega na tym, żeby tak ustawić moc mikrofalowania, aby ciastko nie było płynne (surowe), ale też nie za suche, dlatego trzeba trochę poeksperymentować ze swoją kuchenką, aby ustalić optymalny czas pieczenia.

Mój komentarz:
Ciastko może być mniej lub bardziej czekoladowe w zależności od proporcji kakao i ksylitolu – podane przeze mnie 1,5 łyżeczki ksylitolu i łyżeczka kakao pozwalają uzyskać smak czekolady bardziej mlecznej, wraz ze zwiększeniem zawartości kakao deser będzie smakował bardziej jak czekolada gorzka.

Jeśli jemy ciastko na śniadanie, to oczywiście ze szklanką owoców, np. malin czy borówki amerykańskiej – będą pasować idealnie.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Gosia

    Wygląda kusząco, chętnie spróbuję. Dzisiaj jestem w pierwszej fazie i przygotowałam dla siebie oszukaną czekoladę: łyżeczkę kakao, łyżeczkę kawy Inki i łyżeczkę ksylitolu wymieszałam w filiżance i zalałam wrzącą wodą (200 ml). Zawsze to jakaś alternatywa dla słodkości, kiedy ma się zachcianki.

  • Marta Czaja

    witam, jak to zrobic w piekarniku? 🙂 pozdrawiam

    • Można, ale nie opłaca się rozgrzewać piekarnika na jedno ciastko, proponuję usmażyć na patelni jako placek czy naleśnik.