Ciasto czekoladowe z kubeczka (mug cake)

Czekoladowa słodka przekąska w uchodzącej za surową fazie 2.? Czemu nie, na diecie przyspieszającej metabolizm takie rzeczy są możliwe. Ciasto z filiżanki obłędnie pachnie czekoladą i ma naprawdę niezły smak.

mug-cake-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm, dozwolone w każdej fazie, szczególnie przydatne w fazie 2. jako przekąska (więcej informacji w komentarzu).

Składniki:

  • białko jaja,
  • 1,5 łyżeczki kakao,
  • 1,5 łyżeczki ksylitolu,
  • 4 krople ekstraktu z wanilii (można pominąć),
  • szczypta soli morskiej.
  1. Białko ubić na sztywną pianę.
  2. Dodać kakao, ksylitol i wanilię, wymieszać.
  3. Przełożyć do małej filiżanki (kubek będzie za duży) i mikrofalować 45-60 sekund na mocy ustawionej na 50%.
  4. Przed podaniem posypać szczyptą soli morskiej.

Mój komentarz:
Czekoladowa słodka przekąska w uchodzącej za surową fazie 2.? Czemu nie, na diecie przyspieszającej metabolizm takie rzeczy są możliwe. Przepis pochodzi od autorki diety H. Pomroy.

Ciasto z kubeczka obłędnie pachnie czekoladą i ma naprawdę niezły smak. Można go jeszcze podkręcić dodatkiem odrobiny skórki otartej z pomarańczy lub cynamonu.

Co do mocy mikrofalowania, to trzeba metodą prób i błędów ustalić najlepszy czas i moc. Ja swoją dość starą kuchenkę mikrofalową, która ma maksymalną moc 750, ustawiłam na 300. Ciasto gwałtownie wyrosło i opadło. W niczym jednak nie umniejsza to jego walorów smakowych.

Jak wykorzystać ten przepis na diecie?

Faza 1.
Można je dodać do obiadu lub kolacji jako deser. Ponieważ ciasto zawiera białko, trzeba zmniejszyć ilość protein o ok. 1/3-ią w daniu głównym.

Nie może być przekąską, bo w tej fazie przekąskami są owoce.

Faza 2.

Jako przekąska, przed lub po jej zjedzeniu warto, a wręcz powinno się zjeść warzywa.

Jako deser po śniadaniu, obiedzie lub kolacji, przy czym analogicznie jak w fazie 1., należy zmniejszyć o ok. 1/3-ią proteiny z dania głównego.

Faza 3.

Do śniadania, obiadu lub kolacji dokładnie tak, jak w dwóch pozostałych fazach.

Jako przekąska: można wykorzystać całe jajko i trzeba dodać jakieś zdrowe tłuszcze, np. 2 łyżki oleju kokosowego lub ¼ szklanki orzechów lub migdałów. Brzmi nieźle, prawda?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.