Ciasto czekoladowe z patatami i tahini

Ciasto jest przyjemnie czekoladowe, wilgotne i prawie nie różni się od tradycyjnego ciasta czekoladowego, mimo że pozbawione jest mąki, nabiału i cukru.

ciasto-czekoladowe-bataty-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dla fazy 3. Składniki na 8 porcji przekąskowych lub 6 porcji śniadaniowych.

Składniki:

  • jeden duży patat (ok. 450 g),
  • szklanka mąki owsianej lub zmielonych płatków owsianych,
  • 2 jaja,
  • szklanka ksylitolu,
  • 3 łyżeczki tahini,
  • 3 czubate łyżeczki oleju kokosowego (można zastąpić innym zdrowym tłuszczem),
  • 3 łyżki kakao,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • łyżeczka sody.
  1. Patata obrać, pokroić w kostkę i ugotować do miękkości. Gdy przestygnie, zmiksować na pure.
  2. Jaja zmiksować dokładnie z ksylitolem, dodać pure z patata, wymieszać.
  3. Dodać pozostałe składniki (olej kokosowy lekko podgrzać, by osiągnął płynną konsystencję). Dokładnie wymieszać.
  4. Ciasto przełożyć do małej blaszki (np. tortownicy 20 cm) i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.
  5. Piec 35-40 minut do suchego patyczka.

Mój komentarz:
Ciasto jest przyjemnie czekoladowe, wilgotne i prawie nie różni się od tradycyjnego ciasta czekoladowego, mimo że pozbawione jest mąki, nabiału i cukru. Patat jest niewyczuwalny. Kolejny przykład na to, że można całkowicie zrezygnować z kontrowersyjnych składników i wciąż cieszyć się doskonałym smakiem.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • 🙂

  • Magda

    Jaka porcja na 1 przekąskę ?:) 1 kawałek?, czy 1.5?

  • MARGO

    ja tez chcialam zadac to samo pytanie ,ewo na ile porcji podzielic ciasto?

    • Jest napisane pod zdjęciem: „Składniki na 8 porcji przekąskowych lub 6 porcji śniadaniowych.”

  • Sonia

    Tahini kupujemy gotowe czy robimy samodzielnie?
    Nie znalazłam na blogu nigdzie informacji ani przepisu 🙁

    • Tahini można kupić, ale można też zrobić. Zamieszczenie przepisu planuję już od dłuższego czasu 😉 Podaję przepis za VeganNerd: Składniki: 1 szklanka ziarenek sezamu, 1/5 szklanki oleju sezamowego lub innego roślinnego (około 2-3 łyżki). Wykonanie: Sezam przerzuć na suchą patelnię. Praż na małym ogniu ciągle mieszając, tak by ziarna lekko się zarumieniły, a kuchnię wypełnił zapach prażonego sezamu. Przenieś sezam do kielicha blendera. Zacznij miksować i powoli dolewaj olej. Miksuj około 5 minut. Czasem zatrzymuj blender i zbieraj pastę z boków. Im dłużej miksujesz tym tahina będzie jednolita i gładka.

  • Ela

    Pyszne, w tym tygodniu znowu zrobiłam 🙂

  • Piotr Piter

    Polecam 🙂 zmodyfikowane przeze mnie w formie muffinek, a w środku wiśnia lub maliny po jednej na muffinkę 🙂 https://uploads.disquscdn.com/images/ed85c34a567ead4c43d26dc3bbfa8f643a3aa6debb95b193a24e4457da284b04.jpg

  • Karolina Kapala

    Do sniadania trzeba wtedy dodac owoc?? Bo warzywa i tluszcze rozumiem sa w ciescie???

    • Tak, do śniadania w 3. fazie dodajemy owoc. A gdyby dołożyć jeszcze jakieś świeże warzywo, to już byłoby idealnie.

      • Karolina Kapala

        Ewus dziekuje za odpowiedz u mnie 12/28 DPM sukam inspiracji

  • Ewa

    Hej, super przepis dzieki! Jesli chce zastapic platki owsiane czyms bezglutenowym, to co bedzie najlepsze? Maka gryczana? Kokosowa? Sezamowa? Lniana?

    • Ewa, kokosowa i gryczana będzie OK. Natomiast z sezamową i lnianą nie mam doświadczeń, więc ciężko mi coś doradzić. Pozdrawiam.

  • swistunka

    Nie wykorzystam całego ciasta – czy można je mrozic?

  • Aleksandra Szymańczyk

    Hmm a jak się mają płatki owsiane, czyli ziarna, do tego co jest napisane w pustym jadłospisu tygodniowym że na przekąskę tylko tłuszcze i warzywa? To na jaką przekąskę jest te i porcji? Dziś zrobiłam to ciasto na śniadanie i jest pyszne!

    • Brawo za dociekliwość 🙂 Teoretycznie nie powinno być ziaren, ale czasem można zrobić odstępstwo, w porcji przekąskowej (1/8 ciasta) jest ich minimalna ilość.