Ciasto kokosowe ze śliwkami

Kolejny smakołyk w kategorii zdrowe słodkości – bez cukru, mąki pszennej, nabiału i glutenu. Lekkie i smaczne ciasto biszkoptowe z mąki kokosowej, z owocami. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Na śniadanie. Składniki na 6 porcji. 

Składniki:

  • 6 jaj,
  • 2 łyżki ksylitolu,
  • 4 czubate łyżki mąki kokosowej,
  • 2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego,
  • 1/2 łyżeczki  proszku do pieczenia
  • śliwki (u mnie mrożone, całe opakowanie Hortexu), mogą być też wiśnie, maliny lub inne owoce 3-fazowe,
  • do posypania śliwek: 1 łyżeczka cynamonu i łyżeczka ksylitolu.
  1. Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni.
  2. Białka jaj ubić na sztywną pianę, pod koniec dodać ksylitol.
  3. Do piany delikatnie wmieszać żółtka, a następnie dodać mąkę kokosową, olej i proszek do pieczenia. Mogą zostać grudki od mąki – nic się nie stanie.
  4. Masę przełożyć do małej blaszki do pieczenia (u mnie tortownica 21 cm) wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Na wierzchu ułożyć śliwki skórką do dołu (zamrożonych owoców nie rozmrażamy – kładziemy na ciasto zamrożone). Posypać cynamonem i ksylitolem.
  6. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 45 minut (do suchego patyczka). Uwaga, gdy używasz owoców świeżych, nie mrożonych, czas pieczenia będzie krótszy, ok. 30 minut.

Mój komentarz:
To przepis podpatrzony przez czytelniczki na kotlet.tv, dopasowany do potrzeb diety. Słodkie śliwki z cynamonem dobrze komponują się z lekkim kokosowym biszkoptem. Owoców w jednej porcji jak na śniadanie jest za mało – trzeba uzupełnić.

Przed jedną rzeczą muszę jednak ostrzec – śliwki barwią ciasto (tylko w miejscu, gdzie się z nim stykają) na ciemnofioletowo 🙂 Na smak nie ma to wpływu, jednak jeśli chcecie podać to ciasto gościom, wybierzcie inny owoc, np. wiśnie czy maliny.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Katarzyna Krzemińska

    Czy śliwki trzeba rozmrozić przed ułożeniem na ciasto?

  • Katarzyna Wielogorska

    A czy to ciasto może być dodatkiem do obiadu/ deserem?

  • Katarzyna Wielogorska

    Czy to ciasto mogłoby być deserem do obiadu? Wydaje się że nie ma ziaren