Cytrynowe burgery z cieciorki

Burgery z cieciorki o ciekawym, świeżym, oryginalnym smaku. Kolejne danie nagrodzone w amerykańskim konkursie na najlepsze danie diety przyspieszającej metabolizm.

18lipca1

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 1. i 3., na śniadanie, obiad lub kolację.
Składniki na 3 porcje.

Składniki:

  • puszka cieciorki,
  • pół średniej cebuli,
  • ząbek czosnku,
  • skórka otarta ze średniej cytryny,
  • sok z połowy średniej cytryny,
  • łyżeczka soli morskiej,
  • pół łyżeczki oregano,
  • pół łyżeczki kuminu,
  • mały pęczek kolendry lub natki,
  • białko dużego jaja,
  • 3 kromki chleba esseńskiego, żytniego lub orkiszowego.

Dodatki: mieszanka sałat, ulubiony sos sałatkowy

1. Posiekaj drobno cebulę.
2. Wszystkie składniki – oprócz chleba esseńskiego – włóż do miksera i miksuj pulsacyjnie tak, aby składniki połączyły się, ale nie na papkę, lecz z zachowaniem grudkowatej konsystencji.
3. Dodaj chleb esseński i miksuj, aż połączy się z resztą składników (nadal unikając miksowania na papkę).  Wariant: można dodać 3/4 chleba esseńskiego, a pozostałą część pokruszyć (a wcześniej chleb opiec, bo jest zbyt „gliniasty”, żeby łatwo się kruszył) i odłożyć. Następnie gotowe burgery przed smażeniem obtoczyć okruszkami. Tak jest w oryginalnym przepisie, ale mi już nie chciało się w to bawić.
5. Z masy uformuj 6 burgerów. Jeśli masa będzie kleić się do rąk, zwilżaj je wodą.
6. Burgery smaż na nieprzywierającej patelni, na średnim ogniu, aż nabiorą złotego koloru. Można pod koniec dosmażać pod przykrciem. Inna opcja – upiec w piekarniku przez ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni.
7. Podawaj na mieszance sałat, polane ulubionym sosem odpowiednim do fazy. W fazie 1. może to być ocet balsamiczny z sokiem z cytryny lub limonki i przyprawami, a w fazie 3. klasyczny winegret na bazie oliwy z oliwek.

Wariant dla fazy 3.: zamiast białka – całe jajko, smażyć na dozwolonym tłuszczu. Idealnie pasuje awokado.

Mój komentarz:
Kolejne naprawdę ciekawe danie, pokazujące, że na diecie jak najbardziej można odkrywać nowe smaki. Z cyklu przepisów nagrodzonych w amerykańskim konkursie na najlepsze danie diety przyspieszającej metabolizm. Cytryna, kumin, oregano – intrygujące połączenie smaków. Moim zdaniem pyszne danie. A dzięki dodatkowi cieciorki i chleba esseńskiego, także bardzo sycące.
Nie dodajmy już żadnych protein ani ziaren (burgery już je zawierają), tylko warzywa w dowolnej ilości.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.