Czekoladowa owsianka z pomarańczą

Na śniadanie.
1 porcja dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • pół szklanki płatków owsianych górskich,
  • pomarańcza,
  • łyżeczka ksylitolu lub stewii,
  • łyżeczka ciemnego kakao, bez cukru.

ows11. Płatki owsiane ugotuj w takiej ilości wody, żeby owsianka była płynna (kakao, które dodamy za chwilę wchłonie wodę). Można to zrobić w kuchence mikrofalowej.
2. Dodaj kakao i ksylitol (stewię), zamieszaj.
3. Na wierzchu ułóż obraną i pokrojoną w kostkę pomarańczę.

Mój komentarz:
Żałuję, że wcześniej nie wpadłam na takie połączenie. To danie to nie dieta, to raczej kulinarna rozpusta. Pomarańcza i kakao to idealny duet. Owsianka dzięki dodatkowi kakao jest bardziej sycąca niż w wersji naturalnej z owocem.

Można oczywiście użyć innych owoców z 1. fazy, np. jabłka, mango, malin itd

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • ida

    Wygląda ślicznie 😉
    a żeby było zdrowiej proponuje zamiast kakao dodać karob, który jest znacznie zdrowszy, nie uzależnia jak kakao i ma wiele cennych składników 😉 to moje ostatnie zdrowotne odkrycie 😉

  • ida

    Wypróbowałam Twój przepis z karobem i… wspaniale smakuje to połączenie smaku czekolady z pomarańczą! Dziękuję za inspirację ;-D

  • Joanna

    Zaserwowałam sobie tę owsiankę na dzisiejsze śniadanie. Pycha! 🙂

  • Zgadzam się 🙂 Choć ja dziś poszłam w truskawki.

  • Asia R

    Dziś na początku 6 tygodnia /może nie do końca 6 bo planuje przerwę od czwartku/zrobiłam sobie owsianke z mango, odkrywam dietę na nowo w czasie 28dni diety byłam za bardzo rystrykcyjna, teraz to uczta dla ciała i zmysłów

  • Isiabelka

    Hej, ja rozpoczęłam tydzień 4. – definitywnie ostatni, mimo że do wymarzonej wagi brakuje mi jeszcze zrzucić 5-6 kg. Po 3. tygodniu waga się nie zmieniła: czyli ani nie schudłam więcej, ani nie przytyłam. Po diecie zamierzam wrócić do diety:) sprzed roku, czyli 5 zbilansowanych niewielkich posiłków dziennie, w każdym trochę węglowodanów, białka plus warzywa/owoce. Jestem zmęczona tą dietą – obiady przygotowywane bez jakiegokolwiek tłuszczu po prostu mi nie smakują. Podziwiam wszystkie te, które wytrwały/wytrwają dłużej niż ja:)

  • Marta-Sara

    Isiabelka
    a próbowałaś zapiekankę z indyka z papryką?
    nie wiem jak bigos, ale wiele osób sobie chwali
    Może wypróbuj jeszcze w tym tyg. inne pzrepisy, a nuż coś Ci posmakuje
    jak nie, to ważne jest to, ze nie tyjesz, tylko trzymasz stałą wagę

    • Potrawą, w której w ogóle nie czuć braku tłuszczu jest moim zdaniem leczo z kurczakiem. Bigos, o którym wspomina Marta rownież.

  • Isiabelka

    Zapiekanki z indora nie próbowałam – spróbuję (z tym, że nie przepadam za papryką:), a leczo z kurczakiem zjem dziś ostatnią porcję, w której przesadziłam z oregano:) Niemniej, dzięki za wsparcie:). Teraz mam zagwozdkę, bo w piątek (to będzie mój 26. dzień diety) szykuje mi się impreza i tak się biję z myślami, czy skusić się na alkohol i jakieś inne jedzenie, czy uzbroić się w pudełka i termos z Inką:)))))))))))))

  • malgorzata katrenak

    mam pytanie,czy moga tez byc platki jeczmienne?

  • Jęczmień jest OK, więc płatki też.

  • Ewa K

    Isabello, czy twoja poprzednia dieta miała 1300 -1400 kal. Ja też ją stosowałam, ale prawie wcale nie chudłam ( ułożona prze dobrego dietetyka). Jak Twoja dieta miała się do spadku wagi? Pozdrawiam Ewa k.