Czekoladowy pudding z chia

Przedstawiam mój najnowszy hit fazy 3., który chwilowo wyparł owsiankę z tahini i kokosem. A poza tym po raz pierwszy na blogu chia, czyli szałwia hiszpańska. 

pudding-chia-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm, dozwolone w fazie 3. Składniki na 2 porcje. Na śniadanie lub na deser. Pudding przygotowuje się dzień wcześniej.

Składniki:

  • 1 i 1/4 szklanki mleka migdałowego lub kokosowego (więcej informacji w komentarzu),
  • 1/4 szklanki nasion chia,
  • 1 i 1/2 łyżki kakao bez cukru,
  • 2 łyżeczki ksylitolu
  1. Szklankę mleka wlać do miseczki.
  2. Pozostałe 1/4 szklanki mleka lekko podgrzać, dodać kakao i ksylitol, dokładnie wymieszać, a następnie wlać do mleka w miseczce.
  3. Do całości dodać nasiona chia, wymieszać, przykryć i wstawić na noc do lodówki. Do rana danie osiągnie konsystencję gęstego puddingu.
  4. Wymieszać przed podaniem – chia może osiąść nierównomiernie.

Mój komentarz:
Pudding jest przepyszny! Przepis pochodzi ze strony www H. Pomroy. Można tak naprawdę użyć dowolnego mleka roślinnego (więcej na temat mlek roślinnych dozwolonych na diecie). Z mlekiem migdałowym danie ma delikatny migdałowy smak, natomiast jeśli użyjemy kokosowego, smak staje się intensywnie kokosowy, po prostu niebiański. Uwaga, mowa o mleku, a nie mleczku kokosowym, ja użyłam mleka w kartonie Aroy-D kupionego na Allegro u sprzedawcy redredchilli. Myślę, że można też użyć mleczka kokosowego rozcieńczonego wodą (poł szklanki mleczka dopełnić wodą do 1 i 1/4 szklanki).

Wersja na przekąskę: porcja puddingu + warto dołączyć warzywa, które pomagają trawić tłuszcze

Wersja na śniadanie: porcja puddingu + szklanka owoców dozwolonych w 3. fazie, np. wiśni, borówki amerykańskiej czy malin + ziarna (np. pół szklanki płatków owsianych lub kromka chleba esseńskiego) + warzywa

Wersja na deser po obiedzie: porcja puddingu + szklanka owoców dozwolonych w 3. fazie. Należy wliczyć występujące w puddingu tłuszcze do całego posiłku (więcej o tłuszczach w 3. fazie).

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.