Deser czekoladowy z owocami

Propozycja dla czekoladoholików – deser mocno czekoladowy, prosty i szybki, a przy tym w 100% zdrowy – bez cukru, nabiału i jakichkolwiek podejrzanych składników. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Na śniadanie lub jako składnik obiadu. Składniki na 2 porcje. 

Składniki:

    • 1 średni batat bez skórki ugotowany lub upieczony (= ok. 2/3 szklanki musu),
    • 1/4 szklanki zmielonych migdałów lub wiórków kokosowych,
    • pół szklanki kakao,
    • łyżka rozpuszczonego oleju kokosowego,
    • 2 szklanki owoców 3. fazy diety (np. porzeczki, maliny, wiśnie, jagody itd.)
  1. Wszystkie składniki dokładnie miksujemy.
  2. Przekładamy do naczynia, wyrównujemy powierzchnię i schładzamy w lodówce (można też lekko zmrozić w zamrażalniku, zwłaszcza w upalne dni). Podajemy z owocami.

Mój komentarz:
Przepis pochodzi z bloga Zdrowo zakręcona (z lekkimi modyfikacjami). Podobno można też taki deser upiec, będzie wówczas przypominał ciasto.

Deser jest mocno czekoladowy, więc to zdecydowanie propozycja dla fanów intensywnego smaku czekolady, którzy mogą go zjeść nawet na śniadanie. Może też być deserem po obiedzie (wtedy w daniu obiadowym uważać na ilość zdrowych tłuszczy). Jako przekąska też, tyle że bez owoców.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.



Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.