Dieta a cukrzyca

Dieta przyspieszająca metabolizm może być z powodzeniem stosowana przez osoby zmagające się z cukrzycą, oczywiście wyłącznie za wiedzą i zgodą lekarza. Autorka diety, Haylie Pomroy, ma klientów z cukrzycą, u których dieta przynosi dobre efekty (pisze, że niektórzy z cukrzycą typu 2. są wręcz w stanie odstawić leki).

cukrzyca-dieta-metabolizm

Ze względu na konieczność kontrolowania poziomu cukru we krwi, w diecie należy wprowadzić pewne modyfikacje (dotyczą cukrzycy typu 1. i 2.).

Faza 1.

Śniadanie: dodaj do śniadania 10-15 g białka oraz warzywa. Dzięki proteinom węglowodany z owoców i ziaren będą wchłaniać się wolniej. Porcją protein mogą być 3 białka jaj lub 60 g indyka.

Przekąska: wybierz owoc o niskim IG, np. borówkę amerykańską, maliny czy grejpfrut. Do owocu zjedz warzywo, aby opóźnić wchłanianie fruktozy do krwi.

Obiad i kolacja: zastąp ziarna (ryż, kaszę itp.) warzywami o dużej zawartości skrobi (np. batatami) lub strączkowymi (np. fasolą). W zależności od tego, jak zareaguje na to Twój organizm, stosuj tę zasadę do obiadu i kolacji bądź tylko do jednego z tych posiłków.

Pomiar cukru we krwi: Obok zwykłych pomiarów, mierz poziom cukru przed pójściem spać oraz rano po obudzeniu się. Wynik powinien być taki sam. Jeśli jednak rano jest wyższy, jedz przed snem 10 g białka.

Faza 2.

Dodawaj do posiłków duże ilości soku z cytryny i limonki – mają bardzo mało cukru, ale wciąż jest to jakaś ilość fruktozy. Jeśli poziom cukru masz niski, dodaj do obiadu owoc o niskim IG, np. jagody, gruszkę chińską, grejpfrut.

Nie zapominaj o jedzeniu dużych ilości warzyw – one również zawierają węglowodany.

Faza 3.

Owoce fazy 3. (tutaj mamy już tylko niskoglikemiczne), jedz zawsze w towarzystwie warzyw, szczególnie na śniadanie. Podobnie jak w fazie 1. , sprawdź czy poziom cukru we krwi przed snem, a następnie po przebudzeniu. Jeśli jest poziom cukru jest wyższy w godzinach porannych, zjedz niewielką przekąskę proteinową przed snem na 3.

Tekst powstał na podstawie materiałów ze strony www H. Pomroy.

Zobacz takżeThe Burn (4). H-Burn – dieta 10-dniowa na problemy hormonalne
Ewa

Zapraszam do zamkniętej grupy na Facebooku „Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie”




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.