Dieta dla początkujących

Jak w ogóle zacząć dietę taką jak dieta przyspieszająca metabolizm? Z początku wydaje się skomplikowana i na dodatek wymaga samodzielnego gotowania. Jednak całe rzesze „użytkowników” diety donoszą, że jest całkiem do ogarnięcia, a efekt – sprawny metabolizm – wart zachodu. 

dieta-dla-poczatkujacych

Dobrze poznaj zasady diety

Gdzie można poznać zasady diety przyspieszającej metabolizm? Jest kilka źródeł:

  • 1. książka autorki diety Haylie Pomroy „Dieta przyspieszająca metabolizm”.
    Dość obszerna lektura (prawie 300 stron) bardzo dokładnie, ciekawie i przystępnie opisuje działanie przemiany materii, zawiera jednak kilka błędów (zobacz jakich). Jednak dla samego opisu metabolizmu moim zdaniem warto ją przeczytać.
    Zobacz także: Książka „Dieta przyspieszająca metabolizm” – moja opinia
  • 2. książka Pomroy „”Dieta przyspieszająca metabolizm. Książka kucharska”
    Tutaj zasady diety są streszczone do niezbędnego minimum, a główną treścią książki są przepisy.
    Zobacz także: Książka kucharska Haylie Pomroy. Moja opinia. 

To są podstawy, po dalsze informacje zajrzyj do zakładki Zanim zaczniesz – znajdziesz tam ściągawki w PDF do wydruku, gotowe jadłospisy, przepisy wg faz i posiłków oraz inne informacje.

Noś ze sobą ściągawki, przypnij je na lodówce, itd.

Szczególnie w pierwszych dniach możesz czuć zagubienie, dlatego wydruki noszone przy sobie mogą być bardzo pomocne. Polecam moje ściągawki:

Odstaw wcześniej kawę i cukier

Zupełnie nie zdajemy sobie sprawy z tego, że jesteśmy uzależnieni od kofeiny czy cukru dopóki ich nie odstawimy. Dlatego też ból głowy to częsty objaw w pierwszych dniach diety, który co prawda mija bezpowrotnie po około 3-4 dniach, ale… można tego uniknąć i bardziej komfortowo rozpocząć dietowanie. Odstawiaj kawę powoli zastępując ją kawą zbożową czy herbatą ziołową, a zamiast cukru używaj ksylitolu – smakuje niemal tak samo.

Zobacz także: Jak rzucić kawę, a przede wszystkim po co?

Dokładnie zaplanuj 1. tydzień

Wypełnij sumiennie pusty jadłospis, łącznie z ćwiczeniami, przygotuj na jego podstawie listę zakupów i w weekend poprzedzający rozpoczęcie diety zabierz się za wielke gotowanie. Część dań zamroź w porcjach po 1-2 dania.

Przygotuj „zestaw ratunkowy”

Aby uniknąć wpadki wynikającej z braku pod ręką dozwolonych produktów, zrób zapas produktów, które można dłużej przechowywać:

  • tuńczyk w sosie własnym – wszystkie fazy,
  • pomidory w puszce – faza 1. i 3.,
  • fasola w puszce – faza 1. i 3.
  • płatki owsiane – faza 1. i 3.,
  • orzechy, pestki dyni i słonecznika – 3. faza,
  • w zamrażalniku: fasolka szparagowa, szpinak (wszystkie fazy), brokuły (faza 1. i 2.)
  • w zamrażalniku: filet z kurczaka, indyka, chudy schab – wszystkie fazy

Zobacz także: 8 mrożonek wielowarzywnych przydatnych na diecie

Korzystaj z aplikacji

To opcja dla użytkowników IOS i Androida, znających w miarę język angielski i będących w stanie zaakceptować amerykański system miar i wag. Ogólnie aplikacja jest bardzo pomocna, wylicza, ile czego mamy zjeść, czego w naszym posiłku brakuje, pokazuje dozwolone produkty, itd. Aplikacja kosztuje 3 euro (IOS) lub 14,64 zł (Android) i nazywa się Fast Metabolism Diet.

Poszukaj wsparcia

Być może ktoś z rodziny czy znajomych jest już na diecie lub zechce do Ciebie dołączyć? Można nie tylko się wspierać, ale także dzielić przygotowaniem posiłków. Zapraszam także do zamkniętej grupy na Facebooku „Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie”, gdzie znajdziesz nie tylko wsparcie, ale także mnósto inspiracji na ciekawe dania.

Skorzystaj z gotowców, czyli moich e-kursów

Przygotowane przeze mnie e-kursy to droga na skróty do poznania zasad diety, dla osób, które nie mają czasu na zagłąbianie się w blog czy książkę:

  • E-kurs „Dieta dla początkujących”zobacz więcej
  • E-kurs „Jak w 14 dni zmotywować się do diety i ją rozpocząć”, czyli dieta dla początkujących + blok motywacyjno-psychologiczny – zobacz więcej

Zobacz, jak wygląda dzień każdej fazy:

Zobacz także:

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.