Dieta przyspieszająca metabolizm – faza 2.

Faza 2. diety przyspieszającej metabolizm – bardzo wysokobiałkowa, niskowęglowodanowa, niskotłuszczowa, z dużą ilością warzyw, najlepiej zielonych

Uwaga – podano porcje dla osób chcących schudnąć 10 kg i mniej, jeśli chcesz schudnąć powyżej 10 kg należy dodać pół porcji.

Jak długo trwa faza 2.? 2 dni w tygodniu. Jeśli jako początek diety wyznaczymy poniedziałek, to faza 2. wypadnie w środę i czwartek.

Przykładowy dzień diety fazy 2.:

Czas Posiłek Produkty Przykładowy jadłospis
maks. 30 min. od pobudki Śniadanie Proteiny, warzywa Omlet z 3 białek ze szpinakiem i pieczarkami + 2 szklanki warzyw dozwolonych w 2. fazie
po ok. 3 godzinach Przekąska Proteiny + ew. warzywa Łosoś wędzony (60-100 gram) + ogórek bez ograniczeń
po ok. 3 godzinach Obiad Proteiny, warzywa Filet z indyka z musztardą (120 gram) pieczony w folii bez tłuszczu + 2 szklanki brokułów i fasolki szparagowej
po ok. 3 godzinach Przekąska Proteiny + ew. warzywa 4 plastry (60 gram) wędliny bez konserwantów + papryka bez ograniczeń
po ok. 3 godzinach Kolacja Proteiny, warzywa Sałatka z tuńczyka (180 gram) w sosie własnym + 2 szklanki sałaty, ogórka, rzodkiewki, selera naciowego
Napoje Woda (codziennie tyle, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10).Opcjonalnie: herbata ziołowa, kawa zbożowa.
Wysiłek fizyczny min. raz w czasie trwania fazy Ćwiczenia z obciążeniem np. z hantlami lub na siłowni.Obowiązuje zasada: duże ciężary + mała liczba powtórzeń.

Celem fazy 2.

jest rozwój mięśni (im większa masa mięśniowa, tym szybszy metabolizm) i uwolnienie zmagazynowanego tłuszczu, który nie ma szansy się odłożyć w momencie, gdy jemy głównie proteiny i warzywa. Stymulowana jest wątroba i pęcherzyk żółciowy odpowiedzialne za uwalnianie tłuszczu z komórek tłuszczowych.  Jest to przygotowanie do fazy 3., w trakcie której tłuszcz będzie spalany.

Co mogę jeść?





Mój komentarz:
Czy ta faza czegoś Wam nie przypomina? Tak do złudzenia i bardzo niepokojąco przypomina dietę Dukana. Brrrr, mój epizod na tej diecie wspominam bardzo niemile. Na szczęście 2. faza diety przyspieszającej metabolizm  trwa tylko 2 dni i występuje w towarzystwie całkiem przyjemnych faz 1. i 3.

Ograniczeń jest bardzo wiele. Brak tłuszczu jakiegokolwiek, brak węglowodanów. Na domiar złego nie są dozwolone pomidory, które świetnie umilają sytuację braku tłuszczu (np. możemy dusić mięso, rybę, warzywa w sosie pomidorowym). Jednak cieszy mnie obecność wędliny bez azotanów (spokojnie można ją zrobić samemu, kupić w sklepach eko oraz przez internet), która jest pyszna oraz łososia wędzonego. W książce H. Pomroy jest kilka ciekawych przepisów, które maksymalnie wykorzystują te kilka dozwolonych w fazie 3. składników, np. pierś kurczaka pieczona z musztardą i cynamonem ze szpinakiem w sosie cytrynowo-czosnkowym. Na blogu jest w tym momencie sporo ciekawych przepisów dla 2. fazy. 
W dalszym ciągu posiłków głównych nie możemy zjeść poza domem – musimy wychodząc zabrać je ze sobą.

Dieta wydaje Ci się skomplikowana? Naucz się jej ma skróty:

>>> E-kurs „Dieta dla początkujących” – informacje podane „na tacy” – w jasny, przejrzysty, łatwy do zrozumienia sposób,
>>> E-kurs „Jak w 14 dni zmotywować się do diety i ją rozpocząć”, czyli dieta dla początkujących + część psychologiczno-motywacyjna

Więcej na temat fazy nr 2 – przepisy, produkty, itp.

Więcej o fazie 2.:

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.