Dieta przyspieszająca metabolizm – faza 3.

Faza 3. diety przyspieszającej metabolizm – bogata w zdrowe tłuszcze, umiarkowanie węglowodanowa, umiarkowanie białkowa, z owocami o niskim IG

Uwaga – podano porcje dla osób chcących schudnąć 10 kg i mniej, jeśli chcesz schudnąć powyżej 10 kg należy dodać pół porcji.

Jak długo trwa faza 3?

Przez 3 dni w tygodniu. Jeśli jako początek diety wyznaczymy poniedziałek, faza 3. wypadnie w piątek, sobotę i niedzielę.

Przykładowy dzień diety fazy 3.:

Czas Posiłek Produkty Przykładowy jadłospis
maks. 30 min. od pobudki Śniadanie owoce, tłuszcz, proteiny, ziarna, warzywa Pół szklanki płatków owsianych + szklanka malin + ¼ szklanki migdałów + 2 szklanki warzyw dozwolonych w 3. fazie
po ok. 3 godzinach Przekąska warzywa, tłuszcz Pół awokado, pomidor bez ograniczeń
po ok. 3 godzinach Obiad tłuszcz, proteiny, warzywa, owoce Pierś kurczaka (120 gram) smażona na oleju z pestek winogron + 2 szklanki sałaty z pomidorem, rzodkiewką i ogórkiem z sosem winegret na oliwie z oliwek + grejpfrut
po ok. 3 godzinach Przekąska warzywa, tłuszcz Surówka z ¼ szklanki orzechów włoskich, papryka bez ograniczeń
po ok. 3 godzinach Kolacja tłuszcz, proteiny, warzywa, ew. trochę ziaren Sałatka z jajka na twardo, pół szklanki pęczaku, ¼ szklanki pestek dyni, dowolnej ilości sałaty, rukoli, kalafiora i pomidorów, z sosem winegret na oliwie z oliwek (3 łyżki oliwy)
Napoje Woda (codziennie tyle, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10).Opcjonalnie: herbata ziołowa, kawa zbożowa.
Wysiłek fizyczny min. raz w czasie trwania fazy Ćwiczenia rozluźniające, takie jak joga czy pilates. Może być także masaż lub długi spacer.

Celem tej fazy jest

to, o co nam chodzi – spalanie. Organizm jest do tego przygotowany – po 4 ostatnich dniach stosowania fazy 1. i 2. diety beztłuszczowej zaczyna dostawać zdrowe tłuszcze z orzechów, nasion, oliwy. Jedzenie tłuszczu po okresie ich niejedzenia sprawia, że organizm zaczyna spalać własny tłuszcz. H. Pomroy obiecuje też na tym etapie spłaszczenie brzucha, zmniejszenie cellulitu oraz przypływ energii i dobrego samopoczucia.


Co można jeść?

Mój komentarz do fazy 3.
Wygląda nieźle i na dodatek trwa aż 3 dni przypadające (jeśli tak zdecydujemy) na czas weekendu. Jest bardzo podobna do sposobu odżywiania, jaki często stosowałam na co dzień przed dietą, z tą różnicą, że nie unikałam produktów mlecznych, kawy i nie przywiązywałam aż takiej wagi do zdrowych tłuszczy (co pewnie było błędem). Na pewno jest miłą odmianą po ostatnich 4 dniach z dużo większymi ograniczeniami. Możemy, przy zachowaniu podstawowej ostrożności, w końcu zjeść coś poza domem, np. pierś z kurczaka czy rybę z grilla z sałatą z sosem winegret lub innymi warzywami.

Dieta wydaje Ci się skomplikowana? Naucz się jej ma skróty:

>>> E-kurs „Dieta dla początkujących” – informacje podane „na tacy” – w jasny, przejrzysty, łatwy do zrozumienia sposób,
>>> E-kurs „Jak w 14 dni zmotywować się do diety i ją rozpocząć”, czyli dieta dla początkujących + część psychologiczno-motywacyjna

Więcej na temat fazy 3.:

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.