Domowy majonez

Danie fazy 3. Dodatek do potraw.
Z podanych składników wyjdzie ok. szklanka majonezu. Ilość na porcję: maks. 2 łyżki.

Składniki:

  • duże jajko,
  • 1 łyżka soku z cytryny,
  • 1 płaska łyżeczka musztardy dijon (może być też zwykła),
  • 1/4 łyżeczki soli morskiej,
  • 3/4 szklanki oleju słonecznikowego, oliwy z oliwek lub oleju z pestek winogron (lub miks tych składników).

majo11. Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
2. Jajko, sok z cytryny, musztardę, sól i pieprz zmiksować na gładką masę.
3. Następnie cienkim strumieniem powoli dolewać oliwę i miksować dalej, aż majonez zgęstnieje.
4. Najlepiej do razu skosztować – być może zechcemy dodać jeszcze trochę soku z cytryny albo musztardy, albo soli do smaku (kwestia osobistych preferencji).
5. Przechowywać w lodówce do tygodnia.

Przepis pochodzi ze strony www H. Pomroy.

Mój komentarz:
Po raz pierwszy zrobiłam majonez w domu, do tej pory jakoś bałam się, że składniki tak łatwo się nie połączą… Zupełnie niepotrzebnie – jeśli wszystkie mają  tę samą temperaturę pokojową, wszystko będzie OK. Samo wykonanie zajęło zaledwie chwilę, to naprawdę błyskawiczny dodatek do dań. A różnica między majonezem kupionym a domowym jest taka, że ten drugi zawiera zdrowe tłuszcze i można go jeść na diecie (!) przyspieszającej metabolizm. Idealny na nadchodzące święta.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.