Przepisy

Dynia z jabłkiem i papryką

Kwintesencja jesieni: dynia + jabłko + papryka. Sycące danko, które może być przekąską lub dodatkiem do dania głównego. Podpatrzone na wegańskiej Jadłonomii. 

Zobacz także:

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 1. Jako przekąska lub dodatek do dania głównego (patrz komentarz poniżej). 

Składniki na 1 porcję (zwielokrotnić wg potrzeb):

  • szklanka pokrojonej dyni hokkaido (lub innej, ale wtedy trzeba ją obrać),
  • papryka czerwona,
  • cebula czerwona,
  • jabłko,
  • 2 łyżki soku z cytryny (lub dobrego octu jabłkowego),
  • przyprawy: 1/3 łyżeczki soli, łyżeczka ksylitolu, 1/2 łyżeczki papryki słodkiej, 1/4 łyżeczki papryki wędzonej, 1/4 łyżeczki kuminu.
  1. Piekarnik rozgrzać do temperatury 200 stopni.
  2. Do miski wsypać dynię, dodać do niej paprykę pokrojoną w kostkę, cebulę w półplasterki, jabłko (bez obierania) w kostkę.
  3. Do warzyw i jabłka dodać sok z cytryny i przyprawy, dokładnie wymieszać.
  4. Przełożyć całość do naczynia żaroodpornego i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni.
  5. Piec 30 minut 2 razy mieszając w trakcie pieczenia.

Mój komentarz:
To danie może być całkiem sycącą przekąską w fazie 1. Diety Przyspieszającej Metabolizm. Szczególnie polecam osobom, które nie najadają się samym owocem. Tu mamy połączenie z warzywami, więc tym lepiej, gdyż jak wiadomo nic tak nie podkręca metabolizmu jak warzywa właśnie. Smak całości jest słodkawy, ale też kwaskowaty, a dzięki przyprawom lekko pikantny.

Taka dynia z jabłkiem i papryką może też być podstawą całkiem dobrego obiadu w fazie 1. Zawiera już warzywa i owoc, więc wystarczy dodać ziarna i białko, np.

  • szklanka ugotowanej kaszy jaglanej, pół szklanki cieciorki, dynia z jabłkiem i papryką (wersja wegańska, bezglutenowa),
  • szklanka ugotowanego ryżu, 120 g piersi kurczaka upieczonej w folii, dynia z jabłkiem i papryką,
  • kromka chleba żytniego, 180 chudej ryby upieczonej w folii, dynia z jabłkiem i papryką (do ryby taka dynia będzie świetnie pasować).

A poza dietą polecam polać gotowe danie 2 łyżkami oliwy z oliwek.

 

Nowości w blogowym sklepie:

 

 




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *