Zasady diety

Dżem z rabarbaru – bez cukru, z ksylitolem

Dżem z rabarbaru słodzony ksylitolem to samo dobro. Kwaskowaty, a jednocześnie słodki, a dzięki zastąpieniu cukru ksylitolem – korzystny dla zdrowia. Świetny dodatek do dań na diecie, ale także poza dietą, np. do naleśników, kanapek na słodko czy deserów. 

Zobacz także:

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 2. i 3. Bez ograniczeń ilościowych. 

Składniki:

  • 1 kg rabarbaru (1,3 kg licząc z liśćmi),
  • 2 szklanki ksylitolu (lub do smaku – mniej lub więcej wg indywidualnych preferencji).
  1. Rabarbar pokroić na grube plastry (nie trzeba go obierać).
  2. Przełożyć do garnka z grubym dnem, wymieszać z ksylitolem, podgrzać mieszając do wrzenia, następnie zmniejszyć ogień.
  3. Gotować jeszcze 30 minut, do momentu, gdy rabarbar rozpadnie się, ale wciąż będą w nim jego małe kawałeczki. (Co prawda w niektórych przepisach na dżem, gotuje się owoce do najmniej godzinę, do momentu gdy powstanie bezkształtna pulpa, ale moim zdaniem to masakrowanie owoców. Oczywiście, jeśli ktoś woli, może gotować dłużej.
  4. Przechowywanie: w lodówce w zamkniętym pojemniku do 2 tygodni lub wekować jak tradycyjne przetwory (przełożyć do wyparzonych słoików, zakręcić, postawić do góry dnem, przykryć grubszym ręcznikiem i odstawić do wystudzenia).

Warianty
Dżem robiony z samego rabarbaru jest pyszny, ale można go wzbogacić o dodatki smakowe – do wyboru:

  • skórka otarta z 2 pomarańczy (wcześniej wyparzonych i wyszczotkowanych),
  • 1 płaska łyżeczka cynamonu,
  • 1 łyżka startego imbiru.

Mój komentarz:
Na Diecie Przyspieszającej Metabolizm rabarbar jest traktowany jako warzywo, można go więc jeść bez ograniczeń ilościowych. Jest dozwolony w 2. i 3. fazie, ale nie oszukujmy się – szczególną atrakcją będzie w fazie 2., gdy nie je się owoców, może stanowić ich świetny zastępnik. Można go jadać jako dodatek do omletu z białek, do makaronu konjac lub jako deser, gdy mamy chętkę na coś słodkiego. Można również wykorzystać taki dżem do pieczonego mięsa, np. indyka, analogicznie jak jada się żurawinę.

 

Nowości w blogowym sklepie:

 

 




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *