Dzień 21. Pożegnanie z humusem (na 4 dni)

21aDzień 21. Faza 3. diety przyspieszającej metabolizm

Śniadanie: kromka chleba esseńskiego, jajko sadzone smażone na oleju z pestek winogron, papryka, ogórek, pół grejpfruta
II śniadanie: 2 łyżki humusu, seler naciowy
Obiad: kurczak z sezamem, ogórek
Podwieczorek: 2 łyżki humusu, papryka
Kolacja: sałatka z tuńczyka w puszcze, szpinaku, rukoli, papryki i sosu vinegret na oleju z pestek winogron

Dzisiejsze śniadanie uważam za nieco zbyt obfite jednak, grejpfrut był już raczej niepotrzebny. Chyba udało mi się – zwolenniczce obfitych śniadań, bo zawsze nam wpajano, że to najważniejszy posiłek dnia – przestawić na mniejsze porcje.

Ruszyłam pełną parą z przygotowaniami do jutrzejszej fazy nr 1. Będzie nowość – krem z papryki. Na śniadanie szykuję po raz pierwszy kaszę jaglaną z jabłkiem. Dawno nie gotowałam tej kaszy i zdążyłam zapomnieć, jak bardzo zwiększa swoją objętość. Z pół szklanki surowej kaszy wyszły mi 2 szklanki ugotowanej – niezła wydajność, wystarczy na 4 śniadania 1-fazowe 🙂 Czyli połowę zamrażam.

Jutro poniedziałek, czyli wagowe podsumowanie 3-go tygodnia diety. Swoją drogą, jak ten czas leci, jeszcze nie tak dawno konałam z powodu braku kawy, a tu raptem tydzień do końca pozostał. I choć zamierzam być na diecie dłużej, to traktuję te 28 dni jako pewnien zamknięty cykl. Kolejnych dodatkowych tygodni nie będę już opisywać dzień po dniu, jedynie w formie tygodniowych podsumowań. W tym czasie chcę zamieścić m.in. więcej przepisów oraz więcej omówień zasad diety, także tych nieujętych w książce.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Mago

    Witam.
    Faza 3 na mnie nie działa bo nie schudłam ani grama. Przez 2 dni utrzymuje się taka sama waga. Czyżby ziarna mi nie służą?
    Chciałam zapytać jak doprawić kupiony tradycyjny humus. Smak jest mdły. Posolenie nic nie dało. Pierwszego dnia 3 fazy udawałam, że jest niezły i zjadłam dzienną dawkę . Drugiego dnia zjadłam ledwo połowę, a dzisiaj tego nie zjem. Chyba, że podpowiecie mi jak to uzdatnić.

    • Sok z cytryny, curry, może pieprz.
      Wydaje mi się (choć nie jestem na 100% pewna), że waga reaguje z pewnym opóźnieniem, czyli spadek pokazuje się nie od razu następnego dnia, ale gdzieś dopiero po 2-óch. I w ogóle chudnięcie jest wypadkową różnych rzeczy robionych w ostatnich dniach, a nie tylko tego, co zjedliśmy wczoraj.

      • Mago

        W poprzednich fazach miałam spadki wagi, w mojej ocenie znaczne, bo chcę schudnąć tylko 4-5 kg i pozbyć się oponki. W 1 fazie zrzuciłam : 40 dag, 30 dag. W 2 fazie ; 1,20 kg, 30 dag, 3 faza: 0.

  • grazka

    mago czyli za tydzień 2,20 ? to przecież doskonały wynik 🙂
    mi na 3 też się zatrzymuje a niekiedy nawet w poniedziałek na plus

    • Mago

      Jutro będę się mierzyć, Ciekawe czy będzie to miła niespodzianka. Może oponka się zmniejszyła?
      Zastanawiam się na zamianą humusu na awokado. Z diety strukturalnej smakował mi koktajl z awokado pietruszki, soku z cytryny i kefiru lub jogurtu ale są one w naszej diecie zakazane . Gdyby można było je czymś zastąpić.

      • A gdyby tak zastąpić jogurt mlekiem kokosowym lub ryżowym?

        • Mago

          Myślałam o mleku ryżowym ale nie wiem jak smakuje. Mleko kokosowe gotowe z puszki jest zbyt tłuste. Nie wiem czy własnej roboty z wiórek kokosowych będzie mniej tłuste.

          • Jeśli ma być awokado, to może guacamole – Pomroy podaje przepis na str. 284. Majonez z krokosza (cokolwiek to jest) zastąpiłabym Kieleckim, w końcu to tylko jedna łyżeczka, a składniki w miarę OK.

          • ida

            Mleko ryżowe wygląda jak mleko ale smakuje raczej wodniście.
            Ja je wykorzystałam do zrobienia kremu z kaszy jaglanej 😉

            A w tym drinku zastąpiłabym jogurt czymś kwaskowym. Może woda z sokiem z cytryny?

  • Zielonygroszek

    Idą podaj przepis na krem z kaszy jaglanej 🙂
    Robiłam to guacamole z przepisu Pomroy-całkiem smaczne

  • Dorota

    Dzień 21/28 faza III

    Pobudka 9.20
    Śniadanie 9.50 – pół szklanki płatków owsianych + pół brzoskwini + kakao + ksylitol + 25 g orzechów nerkowca
    II śniadanie 13.00 – 25 g orzechów nerkowca + pomidor + ogórek
    Obiad 16.30 – 120 g schabu z cebulą smażonego na oleju z pestek winogron + zupa ogórkowa z gotowaną brukselką i 1/4 szklanki pęczaku + brzoskwinia
    Przekąska + Kolacja 20.00 – puszka śledzi w oleju (170 g) + sałatka (sałata, papryka, pomidor, łyżeczka oleju z pestek winogron) + 25 g orzechów nerkowca

    Woda 2,4 l + herbata ze skrzypu

    Wczoraj i dziś smażyłam dla mojej drugiej połówki frytki, wyglądały smakowicie, ale nie poddałam się i nie spróbowałam NIC 🙂 muszę powiedzieć, że dzięki tej diecie znacznie umocniłam silną wolę.
    O efektach wagowych napiszę jutro, mam nadzieję, że waga już nie podskoczy diametralnie do jutra 🙂 mały spadeczek jest i tego się trzymam!
    Pozdrawiam!