Dzień 5. Herbata miętowa w Starbucksie

5Dzień 5. Faza 3. (piątek)

Śniadanie: jajko sadzone smażone na oliwie z pestek winogron na kromce chleba esseńskiego, pomidor, podsmażone pieczarki
II śniadanie: 2 łyżki hummusu, seler naciowy
Obiad: pół szklanki czerwonej fasoli, jajko sadzone smażone na oliwie z pestek winogron, pieczarki podsmażane, surówka z ogórka i papryki z sosem winegret na oliwie z oliwek
Podwieczorek: 2 łyżki humusu, papryka
Kolacja: sałatka z tuńczyka w oleju (pół puszki), fasoli czerwonej (2 łyżki), papryki, ogórka + odrobina oleju z pestek winogron
Oraz: 2 l wody, kilka herbat miętowych, herbata melisa, 2 x kawa zbożowa

Faza 3. to w końcu menu, które nie jest do bólu dietetyczne. Nie ukrywajmy – tłuszcze to nośniki smaku i z nimi wszystko smakuje lepiej.

Mój dzisiejszy jadłospis to nie jest może modelowe menu a la Haylie Pomroy z kokosami i sezamami, ale spełnia wymogi. Prawdę mówiąc miałam mało czasu i brak pewnych produktów, więc zostało to sklecone na szybko. Jutro też gotuję po swojemu, tym razem z mięsem.

Do łez rozbawił mnie przepis w książce Pomroy na humus z patatem – na 6 porcji humusu poleca dodać pół patata, zatem jedna porcja będzie zawierała 1/12 (jedną dwunastą) patata… Ona nie zna litości 😉

Podsumowując dotychczasowe fazy stwierdzam, że niepotrzebne robiłam sobie ograniczenia w fazie 1., w której wiele moich dań przypomniało fazę 2. Na przyszłość planuję w fazie 1. korzystać z takich produktów jak pataty, marchew, pomidory czy dodać kawałek jabłka do sałatki z tuńczykiem.

Mam też dobrą wiadomość dla kofeinouzależnionych – w 5. dniu od odstawienia kawy minęły prawie wszystkie objawy uzależnienia typu problemu z koncentracją (to dokuczało mi najbardziej), ból głowy i senność. Powiem więcej, nie piję kawy, a mam dużo energii i nie odczuwam nieustannego zmęczenia, które nieźle dawało mi w kość w ostatnich miesiącach. Jednak nie chcę chwalić dnia przed zachodem słońca, zobaczymy, co będzie dalej.

Aha, i jeszcze jedna dobra wiadomość – w Starbucksie mają herbatę miętową 😉

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.