Przepisy

Fasolowe brownie z orzechami (bez mąki i cukru)

Co myślisz, gdy słyszysz: fasolowe brownie? Podejrzewam, że nic dobrego 😉 Powiem więc tak – smaku fasoli nie czuć absolutnie, jest mocno czekoladowe, słodkie, z kawałkami chrupiących orzechów. Smakuje moim zdaniem bardzo dobrze, a wyglądowi również nie można niczego zarzucić: wygląda dokładnie tak, jak klasyczne brownie. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 8 porcji. Na przekąskę (lub ew. dodatek do dania głównego).

Składniki:

  • 2 puszki czerwonej lub czarnej fasoli (lub 800 samodzielnie ugotowanej – masa po ugotowaniu),
  • 100 g oleju kokosowego,
  • 4 jaja,
  • 80 g kakao,
  • 120 g ksylitolu,
  • pół łyżeczki soli,
  • 100 g posiekanych orzechów włoskich.
  1. Nagrzej piekarnik do temperatury 170 stopni.
  2. Fasolę dokładnie zmiksuj z jajami. Dodaj ksylitol i znów krótko zmiksuj.
  3. Odłóż garść orzechów do dekoracji ciasta.
  4. Dodaj pozostałe składniki (olej kokosowy rozpuszczony) i dokładnie wymieszaj, ew. krótko zmiksuj.
  5. Przełóż ciasto do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i posyp je odłożonymi orzechami. Wielkość blachy: 25 x 20 cm lub zbliżona, np. okrągła tortownica o średnicy 26 cm będzie OK.
  6. Piec w temperaturze 170 stopni przez 40 minut (do suchego patyczka). Brownie może lekko wyrosnąć, ale opadnie po wyjęciu z piekarnika – brownie z zasady jest płaskie.

Mój komentarz: 
Mam na blogu już dwa ciasta na bazie fasoli: torcik czekolady w bitą śmietaną kokosową oraz czekoladowe ciasto z czerwonej fasoli, jednak brownie trochę się od nich różni: nie ma polewy, lecz chrupiące orzechy, jest niskie (nie wyrasta i tak ma być) i wilgotne.

Idealna przekąska na 3. fazę, pamiętaj jednak o zjedzeniu do niej jakiegoś warzywa, np. marchewki czy papryki.

Poza dietą bardzo polecam podawać to brownie z jogurtem greckim (pomysł na taki dodatek zawdzięczam sieci barcelońskich Buenas Migas, gdzie tak właśnie podaje się ciasto czekoladowe).

Nowości w blogowym sklepie:

 

 




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *