Fazy diety w tabelach

Do opisów poszczególnych faz dodałam właśnie tabele obrazujące zasady diety, a dodatkowo zbieram je tutaj w jednym miejscu jako ułatwienie dla osób, które dopiero poznają zasady diety przyspieszającej metabolizm. Na zachętę powiem, że tylko na początku wydają się skomplikowane – już po pierwszym tygodniu stosowania diety wydają się dziecinnie proste. A sama dieta jest na tyle przyjemna w stosowaniu, obfitująca w smaczne rzeczy i skuteczna, że – jeśli chodzi Ci po głowie pomysł zrzucenia kilku lub więcej kilogramów – warto się jej przyjrzeć.

Faza 1. diety przyspieszającej metabolizm

Wysokoglikemiczna, umiarkowanie proteinowa i beztłuszczowa

Przykładowy dzień diety fazy 1. (poniedziałek i wtorek):

Czas Posiłek Produkty Przykładowy jadłospis
maks. 30 min. od pobudki Śniadanie Ziarna, owoce Szklanka płatków owsianych + jabłko, cynamon, ew. stewia do smaku + 2 szklanki warzyw dozwolonych w 1. fazie
po ok. 3 godzinach Przekąska Owoce Pomarańcza
po ok. 3 godzinach Obiad Proteiny, warzywa, ziarna, owoce Filet z kurczaka (120 gram) duszony w sosie pomidorowym (bez tłuszczu) + szklanka brązowego ryżu + 2 szklanki surówki z papryki, kalafiora i ogórka + jabłko pieczone
po ok. 3 godzinach Przekąska Owoce Gruszka
po ok. 3 godzinach Kolacja Proteiny, warzywa, ew. ziarna Sałatka z puszki tuńczyka w sosie własnym (180 gram samego tuńczyka bez zalewy), szklanki pęczaku i 2 szklanek pomidora, ogórka, marchwi i sałaty
Napoje Woda (codziennie tyle, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10)Opcjonalnie: herbata ziołowa, kawa zbożowa
Wysiłek fizyczny min. raz w czasie trwania fazy Ćwiczenia typu kardio: bieganie, jazda na rowerze, pływanie, szybki taniec, skakanka, itp. (wszystkie aktywności, które podnoszą puls)

Więcej informacji o fazie nr 1

Faza 2. diety przyspieszającej metabolizm

Bardzo wysokobiałkowa, niskowęglowodanowa, niskotłuszczowa, z dużą ilością warzyw, najlepiej zielonych

Przykładowy dzień diety fazy 2. (środa i czwartek):

Czas Posiłek Produkty Przykładowy jadłospis
maks. 30 min. od pobudki Śniadanie Proteiny, warzywa Omlet z 3 białek ze szpinakiem i pieczarkami + 2 szklanki warzyw dozwolonych w 2. fazie
po ok. 3 godzinach Przekąska Proteiny + ew. warzywa Łosoś wędzony (100 gram) + ogórek bez ograniczeń
po ok. 3 godzinach Obiad Proteiny, warzywa Filet z indyka z musztardą (120 gram) pieczony w folii bez tłuszczu + 2 szklanki brokułów, fasolki szparagowej, kapusty kiszonej
po ok. 3 godzinach Przekąska Proteiny + ew. warzywa 4 plastry (60 gram) wędliny bez konserwantów + papryka bez ograniczeń
po ok. 3 godzinach Kolacja Proteiny, warzywa Sałatka z tuńczyka (180 gram samego tuńczyka bez zalewy) w sosie własnym + 2 szklanki sałaty, ogórka, rzodkiewki, selera naciowego
Napoje Woda (codziennie tyle, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10).Opcjonalnie: herbata ziołowa, kawa zbożowa.
Wysiłek fizyczny min. raz w czasie trwania fazy Ćwiczenia z obciążeniem np. z hantlami lub na siłowni.Obowiązuje zasada: duże ciężary + mała liczba powtórzeń.

Więcej informacji o fazie nr 2

Faza 3. diety przyspieszającej metabolizm

Bogata w zdrowe tłuszcze, umiarkowanie węglowodanowa, umiarkowanie białkowa, z owocami o niskim IG

Przykładowy dzień diety fazy 3. (piątek, sobota i niedziela):

Czas Posiłek Produkty Przykładowy jadłospis
maks. 30 min. od pobudki Śniadanie owoce, tłuszcz, proteiny, ziarna, warzywa Pół szklanki płatków owsianych + szklanka malin + ¼ szklanki migdałów + 2 szklanki warzyw dozwolonych w 3. fazie
po ok. 3 godzinach Przekąska warzywa, tłuszcz Pół awokado, pomidor bez ograniczeń
po ok. 3 godzinach Obiad tłuszcz, proteiny, warzywa, owoce Pierś kurczaka (120 gram) smażona na oleju z pestek winogron + 2 szklanki brukselki bądź sałaty z pomidorem, rzodkiewką i ogórkiem z sosem winegret na oliwie z oliwek + grejpfrut
po ok. 3 godzinach Przekąska warzywa, tłuszcz Surówka z ¼ szklanki orzechów włoskich, papryka bez ograniczeń
po ok. 3 godzinach Kolacja tłuszcz, proteiny, warzywa, ew. trochę ziaren Sałatka z jajka na twardo, ¼ szklanki pestek dyni, 1/2 szklanki pęczaku, 2 szklanek sałaty, rukoli, kalafiora i pomidorów, z sosem winegret na oliwie z oliwek (3 łyżki oliwy)
Napoje Woda (codziennie tyle, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10).Opcjonalnie: herbata ziołowa, kawa zbożowa.
Wysiłek fizyczny min. raz w czasie trwania fazy Ćwiczenia rozluźniające, takie jak joga czy pilates. Może być także masaż lub długi spacer.

 Więcej informacji o fazie nr 3

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej nt. diety przyspieszającej metabolizm, zajrzyj do kategorii Zasady diety.

Masz pytania? Napisz do mnie:

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.