Filet z kurczaka pieczony w folii

Danie fazy 1, 2 i 3 diety przyspieszającej metabolizm – na obiad lub na kolację.
Szczególnie polecany w fazie 2. jako mięso obiadowe lub przekąska. Porcja na jeden posiłek, z łatwością można przygotować jej wielokrotność.

Składniki:

  • filet z kurczaka 120 gram,
  • sól, pieprz, czosnek granulowany, papryka w proszku lub inne ulubione przyprawy.

folia11. Pierś kurczaka natrzeć przyprawami. Można zostawić w tym stanie w lodówce na kilka godzin (niekoniecznie).
2. Położyć filet na kawałku folii, zawinąć tak jak cukierek.
3. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20-30 minut.

Mój komentarz:
Danie nadaje się dla każdej fazy diety przyspieszającej metabolizm, ja zrobiłam je sobie w fazie 1-szej, ale najbardziej polecam dla fazy nr 2, gdzie wybór dozwolonych produktów jest dość ograniczony. Tak przygotowany kurczak może służyć także jako przekąska (wędlina bez azotanów).

Danie jest tak proste, że zastanawiałam się, czy w ogóle zamieszczać przepis. Jednak z doświadczenia wiem, że często zapomina się właśnie o najprostszych rozwiązaniach. A prościej się już nie da. Coś tak czuję, że – ze względu na szybkość wykonania – przerzucę się na właśnie tak przygotowywanego kurczaka. Można za każdym razem dodawać inne przyprawy, żeby się nie znudził.

Zaletą pieczenia w folii jest to, że mięso – mimo braku tłuszczu! – jest aromatyczne i bardzo soczyste. Jeśli lubimy potrawy dobrze przyprawione, nie żałujmy ostrych przypraw.



Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.