Przepisy

Fińskie chlebki orkiszowe

Łatwe i szybkie do zrobienia chlebki z mąki orkiszowej pełnoziarnistej. Pyszne, chrupiące pieczywo w sam raz na Dietę Przyspieszającą Metabolizm i nie tylko. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 1. Składniki na 6 porcji (1 porcja=pół chlebka). 

Składniki:

  • 1,5 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej,
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • pół łyżeczki soli,
  • 180 ml wody.
  1. Nastaw piekarnik na 200 stopni.
  2. Wymieszaj w misce mąkę, proszek do pieczenia i sól.
  3. Wlej 180 ml wody i mieszaj łyżką, aż powstanie jednolite ciasto, można też zagnieść je ręcznie.
  4. Wyłóż blachę papierem do pieczenia.
  5. Ciasto podziel na 3 porcje, zrób z nich kulki i rozpłaszcz je wilgotnymi dłońmi formując krążki o grubości ok. 1 cm. Następnie każdy krążek przetnij na 4 części, na krzyż, np. nożykiem do pizzy, nie musi to być całkowite przecięcie, można je po prostu naciąć. Dzięki temu będzie można je łatwo dzielić po upieczeniu.
  6. Wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni i piecz przez 15 minut.

Mój komentarz:
Nie będę długo się rozwodzić – chlebki są pyszne! Przepis wyszperałam w książce „Rzucam cukier” Sarah Wilson (ciut go zmodyfikowałam). Przetestowałam je na kolegach syna – zniknęły w okamgnieniu, choć syn ostrzegał: „tylko uważajcie, bo wszystko, co robi moja mama jest bardzo zdrowe!”

Chlebki będą idealnym dodatkiem do zup czy sałatek w fazie 1. diety. Można też zrobić z nich kanapki np. z tuńczykiem i ogórkiem. Najlepiej smakują świeże, tuż po upieczeniu.

***



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *