Przepisy

Grejpfrut pieczony

Owoce na skutek pieczenia stają się słodsze i tu również wystąpiło to zjawisko, co daje ciekawy efekt w przypadku grejpfruta, który z natury jest owocem kwaśno-gorzkim. Kiedy doda się do tego korzenne przyprawy – efekt jest naprawdę ciekawy.

 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Składniki na 1 porcję. Dla fazy 1. (przekąska lub dodatek do dania) lub fazy 3. (dodatek do dania).

Składniki: 

  • grejpfrut czerwony,
  • 1/4 łyżeczki cynamonu,
  • opcjonalnie: szczypta gałki muszkatołowej i szczypta kardamonu.
  1. Rozgrzać piekarnik do temperatury 190 stopni.
  2. Grejpfrut obrać, pokroić lub podzielić na cząstki.
  3. Posypać przyprawami.
  4. Piec 20 minut w temperaturze 190 stopni lub do skarmelizowania cynamonu.

Przepis pochodzi z książki „Dieta przyspieszająca metabolizm”, H. Pomroy, wyd. Burda 2014 (tutaj moja opinia o książce).

Mój komentarz:
Owoce na skutek pieczenia stają się słodsze i tu również wystąpiło to zjawisko, co daje ciekawy efekt w przypadku grejpfruta, który z natury jest owocem kwaśno-gorzkim. Kiedy doda się do tego korzenne przyprawy – efekt jest naprawdę ciekawy. Polecam taki eksperyment, odmiany na diecie nigdy za wiele.

Pieczony grejpfrut może być:

  • idealną przekąską w 1. fazie diety,
  • dodatkiem do śniadania lub obiadu w 1. lub 3. fazie diety.

Przykład śniadania z pieczonym grejpfrutem w 1. fazie diety:

  • szklanka ugotowanej kaszy jaglanej lub owsianej z ułożonymi na niej kawałkami grejpfruta.




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

9 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *