Przepisy

Guacamole z pomidorem

Danie fazy 3 diety przyspieszającej metabolizm. Na przekąskę lub dodatek do dania głównego.
Porcja na dwie przekąski dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • awokado,
  • sok z połowy limonki lub cytryny,
  • pół pomidora,
  • mały ząbek czosnku,
  • łyżeczka oliwy z oliwek,
  • sól, pieprz,
  • papryczka chili świeża lub mielona (opcjonalnie).

1. Awokado obrać ze skórki, przekroić na pół, wyjąć pestkę, a miąż pokroić w drobną kostkę. Można też nie obierać, przekroić na pół, wyjąć pestkę i miąższ wydrążyć łyżeczką.
2. Pomidor pokroić w drobną kosteczkę.
3. Czosnek rozgnieść w prasce lub drobno posiekać.
4. Awokado, pomidor i czosnek wymieszać ze sobą.
5. Dodać sok z limonki lub cytryny, oliwę, przyprawy i dokładnie wymieszać.
Wariant: można dodać także łyżeczkę drobno pokrojonej cebuli lub szczypiorku.

Mój komentarz:
Po raz pierwszy na blogu podaję przepis z awokado, ale na pewno będzie ich więcej. Guacamole to tradycyjna przystawka kuchni meksykańskiej i ogromnie cieszę się, że jakimś trafem pasuje do diety (jest świetnym źródłem zdrowych tłuszczy w fazie 3.). Ma oryginalny, orzeźwiający smak. Może być przekąską albo dodatkiem do dania głównego.




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *