Po diecie

Inspiracje dla fazy 4. diety przyspieszającej metabolizm (1)

Co jeść po zakończeniu diety przyspieszającej metabolizm, żeby trwale utrzymać świeżo osiągniętą wagę? Wszystkie produkty dozwolone w 3 fazach diety, w dowolnych konfiguracjach. To tzw. 4. faza diety przyspieszającej metabolizm.

Na życzenie czytelniczek bloga zakładam nową sekcję „Po diecie”, która jest widoczna na pasku na górze, a także na liście kategorii w menu bocznym i dolnym.

Ponieważ sama nie doszłam jeszcze do etapu fazy 4., nie będę jeszcze gotować wiodących mnie na pokuszenie potraw z tej fazy, ale będę zamieszczać pomysły, bo tych mam zebranych sporo. Zaczynam więc nowy cykl inspiracji dla 4. fazy diety.

  • Jogurt grecki.

Niby nabiał niewskazany, ale akurat jogurt grecki jest polecany przez H. Pomroy. Sama je go trzy razy w tygodniu wraz z rodziną (pisze o tym w książce), co chyba najlepiej świadczy o tym, że można go stosować w 4. fazie. Pyszny będzie grecki jogurt z owocami, np. z mango, jabłkiem, kiwi itd. Można dorzucić do takiego dania garść orzechów czy płatków owsianych. W wersji na słono możemy dodać wyciśnięty ząbek czosnku, trochę soli morskiej i otrzymamy świetny dip do maczania warzyw, np. marchewki, selera naciowego, gotowanych brokułów czy kalafiora.

  • Jaja na śniadanie.

Nie ma już ograniczeń co do ilości, można zjeść 2-3 sztuki na śniadanie. W formie jajecznicy albo omletu np. z pieczarkami, wędliną bez azotanów i pomidorem. Albo na słodko z duszonym jabłkiem i cynamonem. Do słodkiej wersji możemy dodać trochę mleka kokosowego lub migdałowego. Świetna jest też frittata – fajny przepis znalazłam tutaj z tą adnotacją, że zamiast masła smażmy na jakimś zdrowym oleju. Zamiast smażenia pod przykryciem można pod koniec wstawić frittatę pod grill w piekarniku (musi być na patelni przystosowanej do pieczenia), wówczas lekko urośnie i przyrumieni się. Ja najczęściej robiłam to danie tylko z cebulą i papryką, i też było pyszne. Frittata będzie też idealna na obiad np.  z miską sałaty z sosem winegret.

  • Chleb.

Tutaj jest pewien problem, bo Pomroy dopuszcza wyłącznie chleb ze skiełkowanego ziarna, czyli esseński. Ja jednak myślę, że dobrym wyborem w 4. fazie będzie także chleb razowy o dobrym składzie (bez dodatku słodu, miodu, chemii, itd.). Wiele chlebów udaje zdrowe i razowe, dlatego trzeba czytać etykietki. Ze swej strony mogę polecić sprawdzone przeze mnie: 1) chleb żytni marki Carrefour, 2) chleb żytni Mestermacher dostępny dość powszechnie, np. w Tesco. Jedzenie chleba polecam przede wszystkim na śniadanie. Wieczorem jednak lepiej zjeść coś, co ma niższe IG. W 4. fazie kanapka może być z jajkiem na twardo, wędliną bez azotanów, tuńczykiem z puszki + oczywiście warzywa. Zamiast masła – np. musztarda lub humus, na to listek sałaty.

  • Curry z kurczaka i mango, z mlekiem kokosowym

Takie połączenie nie było dozwolone na diecie, ale teraz jak najbardziej. Polecam ten przepis, wielokrotnie przeze mnie wypróbowany. Żywcem nadaje się dla fazy 4., z jednym tylko zastrzeżeniem – ryż powinien być brązowy lub dziki.




Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.