Inspiracje dla fazy 4. diety przyspieszającej metabolizm (1)

Close up of yogurt in glass jar topped with cut persimmon and blueberriesCo jeść po zakończeniu diety przyspieszającej metabolizm, żeby trwale utrzymać świeżo osiągniętą wagę? Wszystkie produkty dozwolone w 3 fazach diety, w dowolnych konfiguracjach. To tzw. 4. faza diety przyspieszającej metabolizm.

Na życzenie czytelniczek bloga zakładam nową sekcję „Po diecie”, która jest widoczna na pasku na górze, a także na liście kategorii w menu bocznym i dolnym.

Ponieważ sama nie doszłam jeszcze do etapu fazy 4., nie będę jeszcze gotować wiodących mnie na pokuszenie potraw z tej fazy, ale będę zamieszczać pomysły, bo tych mam zebranych sporo. Zaczynam więc nowy cykl inspiracji dla 4. fazy diety.

 

  • Jogurt grecki.

Niby nabiał niewskazany, ale akurat jogurt grecki jest polecany przez H. Pomroy. Sama je go trzy razy w tygodniu wraz z rodziną (pisze o tym w książce), co chyba najlepiej świadczy o tym, że można go stosować w 4. fazie. Pyszny będzie grecki jogurt z owocami, np. z mango, jabłkiem, kiwi itd. Można dorzucić do takiego dania garść orzechów czy płatków owsianych. W wersji na słono możemy dodać wyciśnięty ząbek czosnku, trochę soli morskiej i otrzymamy świetny dip do maczania warzyw, np. marchewki, selera naciowego, gotowanych brokułów czy kalafiora.

  • Jaja na śniadanie.

Nie ma już ograniczeń co do ilości, można zjeść 2-3 sztuki na śniadanie. W formie jajecznicy albo omletu np. z pieczarkami, wędliną bez azotanów i pomidorem. Albo na słodko z duszonym jabłkiem i cynamonem. Do słodkiej wersji możemy dodać trochę mleka kokosowego lub migdałowego. Świetna jest też frittata – fajny przepis znalazłam tutaj z tą adnotacją, że zamiast masła smażmy na jakimś zdrowym oleju. Zamiast smażenia pod przykryciem można pod koniec wstawić frittatę pod grill w piekarniku (musi być na patelni przystosowanej do pieczenia), wówczas lekko urośnie i przyrumieni się. Ja najczęściej robiłam to danie tylko z cebulą i papryką, i też było pyszne. Frittata będzie też idealna na obiad np.  z miską sałaty z sosem winegret.

  • Chleb.

Tutaj jest pewien problem, bo Pomroy dopuszcza wyłącznie chleb ze skiełkowanego ziarna, czyli esseński. Ja jednak myślę, że dobrym wyborem w 4. fazie będzie także chleb razowy o dobrym składzie (bez dodatku słodu, miodu, chemii, itd.). Wiele chlebów udaje zdrowe i razowe, dlatego trzeba czytać etykietki. Ze swej strony mogę polecić sprawdzone przeze mnie: 1) chleb żytni marki Carrefour, 2) chleb żytni Mestermacher dostępny dość powszechnie, np. w Tesco. Jedzenie chleba polecam przede wszystkim na śniadanie. Wieczorem jednak lepiej zjeść coś, co ma niższe IG. W 4. fazie kanapka może być z jajkiem na twardo, wędliną bez azotanów, tuńczykiem z puszki + oczywiście warzywa. Zamiast masła – np. musztarda lub humus, na to listek sałaty.

  • Curry z kurczaka i mango, z mlekiem kokosowym

Takie połączenie nie było dozwolone na diecie, ale teraz jak najbardziej. Polecam ten przepis, wielokrotnie przeze mnie wypróbowany. Żywcem nadaje się dla fazy 4., z jednym tylko zastrzeżeniem – ryż powinien być brązowy lub dziki.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.