Inspiracje dla fazy 4. diety przyspieszającej metabolizm (2)

salatka1Kolejna porcja inspiracji dla osób, które zakończyły dietę, a chciałyby utrzymać wagę (4. faza diety przyspieszającej metabolizm).

Kawa zbożowa z mlekiem migdałowym

Nie ma już ograniczenia mleka migdałowego tylko do 3 dni w tygodniu, można pić codziennie. Świetnie smakuje z kawą zbożową – rozpuszczalną Inką lub parzonym w torebkach Anatolem, który chyba jest nawet lepszy od Inki. Jeśli ktoś zdecydował się na powrót do prawdziwej kawy, mleko migdałowe również będzie świetnym rozwiązaniem.

 

Jagodowo-kokosowy smoothie z mlekiem migdałowym

Taką perełkę znalazłam w książce „Dieta niskowęglowodanowa w Twojej kuchni” szwedzkiej autorki Ulriki Davidsson. Mam jej 4 książki i nie raz jeszcze będę podawać z nich przepisy, bo są świetne.
Przepis: 1/2 szklanki zamrożonych czarnych jagód, 2 łyżeczki oleju kokosowego i szklankę mleka migdałowego zmiksować i podawać od razu. Myślę, że zamiast jagód mogą być też truskawki lub maliny.

Sałatki z kozim serem

H. Pomroy nie za bardzo uznaje nabiał, a jeśli już to jogurt grecki oraz ser kozi i owczy. Ser kozi daje duże pole do popisu jeśli chodzi np. o sałatki – jego charakterystyczny wyrazisty smak nadaje im charakteru. Niemal we wszystkich przepisach na takie sałatki występuje miód (najwyraźniej idealnie komponuje się z kozim serem), który można zastąpić stewią lub przymknąć oko (znikoma ilość dodawana do sosu). Możliwości jest mnóstwo:
– ze szpinakiem, orzechami nerkowca, suszonymi pomidorami i sosem musztardowo-miodowo-czosnkowym (moja ulubiona),
– na ciepło, z sałatą lodową i pomidorkami – przepis tutaj,
– z pomarańczą i rukolą – przepis tutaj,
– z gruszką i prażonymi orzechami – przepis tutaj,
– z kurczakiem i migdałami – przepis tutaj.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.