Inspiracje dla fazy 4. diety przyspieszającej metabolizm (3)

jak przyspieszyć metabolizm

To, że skończyłaś dietę przyspieszającą metabolizm (czyli jesteś na 4. fazie diety), wcale nie oznacza, że musisz zrezygnować ze słodkości. Jest wiele możliwości przygotowania słodkich deserów z produktów dozwolonych w 4. fazie, które możesz zjeść z czystym sumieniem, bez ryzyka przybrania na wadze.

Sałatki owocowe
Sałatki ze świeżych owoców to pyszna przekąska lub deser. Możliwych kombinacji jest mnóstwo, np.: brzoskwinia + truskawka + jabłko, gruszka + borówka amerykańska + pomarańcza, ananas + truskawka + mango, itp. itd.

Owoce pieczone
Dobrym pomysłem są desery z owoców na ciepło. Możemy upiec w całości, z dodatkiem cynamonu np. jabłko, gruszkę czy grejpfrut. Możemy też pokroić na kawałki jabłko, brzoskwinię, morelę, kiwi, dorzucić truskawki, jagody czy maliny, posypać całość orzechami, migdałami, skórką z cytryny i zapiec w piekarniku. Dla mnie to deser idealny.

Kokosanki
2 jaja, 50 gram oleju kokosowego lub oleju z pestek winogron 200 gram wiórków kokosowych wymieszać do uzyskania jednolitej masy (można dodać trochę stewii lub ksylitolu, by uzyskać słodszy smak). Wykładać łyżeczką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez 10-12 minut do uzyskania jasnozłotego koloru. (Przepis z moimi modyfikacjami, z książki „Dieta niskowęglowodanowa w Twojej kuchni”, Ulrika Davidsson).

Migdałowo-orzechowe ciasto (bez mąki i cukru)
Składniki: 100 g mielonych orzechów włoskich lub laskowych, 100 g mielonych migdałów, 5 jajek, 4-5 łyżek ksylitolu, 100 ml oliwy z oliwek lub oleju z pestek winogron , 1 łyżeczka proszku do pieczenia (opcjonalnie).
Wykonanie: żółtka oddzielić od białek i ubić z ksylitolem na białą masę, dodać oliwę, drobno zmielone orzechy, migdały i proszek do pieczenia. Wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie wmieszać w ciasto, aby nie zburzyć ich struktury. Piekarnik rozgrzać do 170 stopni (bez termoobiegu). Tortownicę (max 24cm) wyłożyć papierem. Ciasto piec ok 50 minut. Po upieczeniu zostawić w otwartym, wyłączonym piekarniku na kilka minut. Wyjąć z formy i studzić na kratce. (Źródło: „Prześlij przepis”).

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.