Inspiracje dla fazy 4. diety przyspieszającej metabolizm (6)

13czerwca1Zbliża się szczyt sezonu warzywnego. Już teraz mamy do dyspozycji „młode wersje” wielu warzyw. Z ciekawymi dodatkami można z nich stworzyć świetne kompozycje smakowe. Poniżej propozycje sałatek dla osób, które nie są na diecie, ale dbają o linię (4. faza diety przyspieszającej metabolizm), i to sałatek bardzo szybkich do przygotowania, bo składających się tylko z 3 składników. Do sosów np. winegret nie dodajemy cukru, tylko stewię lub ksylitol. Również majonez najlepszy będzie domowy.

Z kalafiorem
Kalafior + por + jajko. Do tego obowiązkowo majonez. Sycąca sałatka, o wyrazistym dzięki dodatkowi pora smaku.

Z papryką
Papryka + pomidor + ser kozi. Sos winegret z dodatkiem czosnku. Sałatka w klimacie kuchni śródziemnomorskiej, będą więc pasowały także np. czarne oliwki. Wariant: użyć papryki pieczonej.

Z mango
Mango + sałata + pierś kurczaka pieczona, gotowana lub grillowana. Do tego sos winegret lub musztardowy. Jeśli lubisz ostre smaki, świetnie pasuje tutaj papryczka chili.

Z brokułami
Brokuł + pomidor + jajko. Jako sos – majonez, do którego można dodać rozgnieciony ząbek czosnku, a całość obficie posypać koperkiem. Brokuł można zastąpić kalafiorem. To dość popularna sałatka, bardzo sycąca, może stanowić lekki obiad w ciepły dzień.

Z kalarepą
Kalarepa + marchew + cebula. Sos z jogurtu greckiego, przypraw i czosnku. To w zasadzie bardziej surówka, niż sałatka, jednak na pewno grzechu warta. Jeśli lubimy klimaty orientalne, możemy dodać do sosu trochę curry lub kurkumy.

Z pomidorem
Pomidor + tuńczyk z puszki (w sosie własnym lub w oleju) + awokado. Sos z mieszanki jogurtu greckiego i majonezu. Dodatek świeżej kolendry bardzo wskazany. Pasuje też czerwona cebula.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • ida

    Ciekawe propozycje ;-D
    a kalafiora i brokuła wcześnie gotujesz czy na surowo?

    • Ja gotuję, ale wiem, że niektórzy wolą na surowo. Można też wybrać rozwiązanie pośrodku – zblanszować 🙂

  • dziadosek

    A czy kalarepę można jeść w którejkolwiek z poprzednich faz diety :)?